Skaper ny historie

Dinamo Design utvider både i måten å tenke merkevarebygging på og i antall ansatte.

9341 c66c0 original

Dinamo Design utvider sitt kjerneområde fra en ren designpreget orientering, til å fokusere bredere på merkevarenes mening. Det innebærer at dinamoenheten skal ta tak i en større del av historiefortellingen knyttet til merkevaren.
– Vi blir ikke lenger bare en tilbyder av strategiske designtjenester, men av helhetlige merkevareopplevelser. I vår enhet utvider vi til å ha kompetanse på områder som tradisjonelt ikke har omfattet grafiske designbyråer, blant annet innenfor skjermbasert design, lyd og animasjon, samt tekstforfatting for å kunne fortelle merkevarehistorier sterkere og å ta eierskap over hele opplevelser, forteller daglig leder i Dinamo Design, Anne Margrete Børjesson.

Hun påpeker at Dinamohusets ulike enheter også vil bli ytterligere involvert i måten man jobber på. Hun legger også til at avdelingens rekordresultat i 2010 kom som en konsekvens av blant annet den nye strategiske designretningen.

Henter tung erfaring. Dinamo Design har i den anledning hentet inn to nye ressurser: Therese Jacobsen har lang erfaring fra designbransjen, senest fra stillingen som kreativ leder i Scandinavian Design Group. I tillegg er Simen Grankel hentet fra Gosu Design.

Børjesson mener at begge blir viktige ledd i den videre satsningen i arbeidet med Dinamo Designs nye strategi.
– Therese blir kreativ leder hos oss og Simen blir AD/seniordesigner. Vi ser frem til å få inn Therese med sin sterke kompetanse på utvikling av merkevareidentiteter og Simens solide erfaring med konseptutvikling og design for skjermmedier og TV, lyddesign og animasjon, blant annet fra TV 2 og Eurovision Song Contest. Disse to vil bidra til ytterligere å styrke den retningen vi har valgt å tenke merkevarebygging på, forteller Børjesson.

Foto: Kate Hagen/Dinamo