Sommerstengt med Maren Dølgaard Eid

Vi bruker denne litt spesielle sommeren til å høre med markedssjefer om hvordan krisen har påvirket den faglige tilnærmingen, hva som gir dem vann på den kreative mølla og hvordan de planlegger tiden fremover.

«Vi skulle til Portugal å surfe, spise god mat og drikke vin. Nå er det byttet ut med fullstappet bil, et litt for lite telt og meksikansk gryte på primus. Blir fint det også.»
Maren Dølgaard Eid Hi R Es

Navn: Maren Dølgaard Eid

Stilling: Markedssjef i Nortura

Hvordan har den siste tids hendelser påvirket hvordan du tenker på markedsføring og reklame?

– Vi må være bevisste på hva vi kommuniserer og være lydhøre slik situasjonen har vært - og fortsatt er. Mye av det som er kjernen i våre kampanjer handler om å øke bevisstheten rundt verdien av norsk mat og matproduksjon. I disse tider merker vi at mange flere får øynene opp for verdien av nettopp dette, så det er et takknemlig budskap å fronte.

Hvor viktig har det vært for dere å møte krisen med kreativitet?

– I jobben min er kreativitet viktig uansett om vi står i en pandemi eller ikke. Den største endringen i denne perioden har vært finne gode løsninger for produksjon an nye kampanjer, uten å reise eller møtes. Vi har kommet frem til mange gode, kreative løsninger på dette. Flere som vi også kommer til å videreføre når hverdagen er tilbake.

Hvordan planlegger dere å gripe an høstsesongen når sommeren er forbi?

– I utgangspunktet gjør vi ikke store endringer på kampanjene som kommer fremover, men det er klart at vi følger med på situasjonen. Det viktigste for oss er at folk skal ha et forhold til produktene våre og at vi bygger merkevarene våre. Det løpet fortsetter på samme måte som før.

I år blir kanskje sommerferien annerledes?

– Sommerferien ble nøye planlagt i januar. Vi skulle til Portugal å surfe, spise god mat og drikke vin. Nå er det byttet ut med fullstappet bil, et litt for lite telt og meksikansk gryte på primus. Blir fint det også.