Effektboka

Sendt inn av
Kitchen/ NewWork
Kunde
Kitchen
I en bransje med så mye synsing om hva som fungerer og hva som ikke fungerer, var det et stort behov for å hjelpe norske annonsører til å bli bedre reklamekjøpere. Gjennom en grundig fagbok ønsket vi å bevise at kreativitet skaper et kommersielt fortrinn. Formålet med boken Effekt er å promotere Kitchen og å komme i kontakt med enda flere annonsører. Bokens innhold skal hjelpe norske annonsører til å bli bedre og tryggere reklamekjøpere. Boken er en fagbok for folk som ikke har tid å lese fagbøker og en anvendbar guide som begynner med mål og slutter med måling. 50 norske prisvinnende caser ble studert når boken skulle skrives og i boken får du best practice fra norske annonsører som Circle-K, MENY, Mills, Tine, VG, Norwegian, Byggmaker, Widerøe, Obos og Forsvaret. Enkelt oppsummert beviste boken at de beste norske casene er de som har mest til felles med internasjonal best practice. Best practice er ikke komplisert, det er bare vanskelig. Boken Effekt ble lansert på den Den Store Annonsørdagen (DSAD) og har blitt utgitt og distribuert i både fysisk og digital utgave. Funfact: Lastet ned av Cadbury Chairman Boken ledet til en foredragsturne´, og forfatterne ble etter det nominert til Årets Foredragsholder på ANFO. Basert på boken er det laget et opplæringsprogram med 4 moduler og eksamen for Schibsted, som er nominert til årets initiativ hos Schibsteds interne prosjekter.

Bidragsytere

  • Espen Haugen
    Planner
  • Anders Ericson
    Planner
  • Eirik Waldemar Fjerdingstad
    Grafisk Design
  • Tina Pittermann
    Grafisk Design
  • Karoline Bye Olerud
    Prosjektleder
  • Marianne Sæther
    Annet (må beskrives)
  • Henrik Josefsson
    Annet (må beskrives)