The Cancer Cover

Sendt inn av
TRY
Kunde
KK
Medieplassering
KK Magasin
Medalje
Gullblyanten 2019
Diplom, Print
Sommeren 2019 ønsket KK å sette fokus på føflekkreft. 90% av tilfellene skyldes UV-stråler og Norge ligger faktisk på verdenstoppen i denne kreftformen. KK’s utgavesjef Stine Therese Strand har selv overlevd føflekkreft, og KK ønsket å bruke sommerutgaven sin til å minne leserne på hvor viktig det er å beskytte huden sin i sommersola. Veldig mange tar med seg et magasin når de skal sole seg i parken eller på stranda, og som Norges største kvinnemagasin kunne KK derfor gi leserne en kraftfull påminnelse når de trengte den som mest – ute i sola. Ved hjelp av et spesielt UV-blekk laget vi et magasin hvor forsidemodellen utvikler føflekkreft når magasinet blir eksponert for sollys. Hudkreft og solbeskyttelse var gjennomgående temaer i magasinet – hvor Kreftforeningen bidro med riktig fakta og gode råd. Fra lederspalten til motetips, artikler og intervjuer. Leserne ble oppfordret til å sjekke føflekker de var usikre på, og lære mer om riktig solbeskyttelse. I tillegg til å gi norske kvinner en livsviktig demonstrasjon av farene ved ubeskyttet soling, fikk magasinet også stor oppmerksomhet i media.

Bidragsytere

  • Caroline Riis
    Annet (må beskrives)
  • Eirik Sørensen
    Annet (må beskrives)
  • Kristina Skogen Tangeraas
    Konsulent
  • Kathrine Røst Nilsen
    Annet (må beskrives)
  • TRY
    Reklamebyrå
  • Andreas Roel Vevle
    Producer
  • Kim Jensen
    Musikk
  • Rebecka Taule
    Annet (må beskrives)
  • Robin Krüger
    Annet (må beskrives)
  • Syver Lauritzen
    Annet (må beskrives)
  • Frode Ekeberg
    Annet (må beskrives)
  • Marianne Eskeland
    Producer
  • Terje Johnsen
    Grafisk Design
  • Anne Birgitte Nesse
    Annet (må beskrives)
  • Aliaa Neolle Hamza
    Annet (må beskrives)
  • Ingeborg Helldal
    Ansvarlig hos kunde
  • Stine Therese Strand
    Ansvarlig hos kunde
  • Linda Søraa
    Annet (må beskrives)