Mediestrategi 1

Dette kurset gir deg en grundig innføring i de viktigste mediekanalene, god forståelse for konsekvensene av teknologiske endringer i mediebildet og en mulighet til å utvide nettverket ditt.

Arrangeres av Kreativt Forum

Mediestrategi 1

Reduserte priser i en tid med Covid-19!

Vi tror kompetanseheving er viktig - selv i utfordrende tider. Og tilbakemeldinger sier det fortsatt er behov for motiverte medarbeidere fremover. Derfor gjennomfører vi kurset. Og vi har redusert deltakerprisen med 20% for at flere skal kunne delta. Vi forholder oss selvsagt til myndighetenes anbefalinger til enhver tid.

Håper vi sees!

  • 700+ deltakere har gjennomført Mediestrategikursene

I samarbeid med ledende medie- og reklamebyråer, har vi gjennom tiår utviklet Mediestrategi 1 og 2. Resultatet er det mest komplette utdanningstilbudet innen mediestrategisk rådgivning. Over 700 rådgivere og konsulenter er i dag sertifisert gjennom disse kursene.

Mediestrategi 1 er et grunnleggende kurs i medie- og kommunikasjonssrådgivning med fokus på kanalforståelse. Her får du en grundig innføring i de viktigste mediekanalenes egenskaper, muligheter og begrensninger. Mediestrategi 2 er et kurs i strategisk medie- og kommunikasjonsrådgivning for viderekomne, med fokus på strategi og integrert markedskommunikasjon. Les mer her

Hvem bør delta?

Mediestrategi 1 er et oppdatert grunnkurs, skreddersydd for deg som ønsker en bedre kanalforståelse og vil vite mer om hvordan det totale mediebildet ser ut.

Kurset kan blant annet være nyttig for medierådgivere, plannere, kreatører, prosjektledere, medieselgere og markedssjefer. Kort sagt: Alle som jobber med markedsføring og utarbeidelse av medie- og kommunikasjonsstrategier.

Hva inneholder kurset?

Kurset er basert på forelesninger, cases, diskusjoner og gruppearbeid. Foreleserne er noen av bransjens beste hoder.


Samling 1

  • Innledning til Mediestrategi 1
  • Medietrender
  • Avis, fagpresse, Magasiner
  • DM, eDM
  • Radio
  • Levende bilder (TV, Online video, Kino)
  • Content marketing
  • Utendørs
  • Aktivering: PR, Event, Sponsing
  • Influencere og bloggere


Samling 2

  • Det digitale landskapet - trender og utvikling
  • Display (programmatisk vs. direkte) og native
  • Online video (youtube, VGTV mfl.)
  • Søk
  • Sosiale medier
  • Digitale medier fra et kundeperspektiv
  • Kreativitet og viral tilrettelegging
  • Markedsføringsloven
  • Hvordan tenker kunden?
  • Fra teori til praksis
  • Oppsummering og gruppearbeid

Eksamen

Etter gjennomført kurs, må du bestå en 3 timer skriftlig online eksamen (multiple choice + drøfteoppgave) for å bli sertifisert. Eksamen blir sendt på epost og du kan gjennomføre der du selv ønsker.

Strukturert faglig tilskudd, relevant nettverksbygging og virkelighetsnære caseoppgaver står i sentrum gjennom kurset. Man får mye igjen for den teoretiske biten, spesielt fordi kunnskapen blir testet i reell kontekst gjennom avsluttende eksamen. Dette var en perfekt innføring for meg som ny i bransjen, men jeg erfarer at selv godt erfarne drar med seg svært anvendelige kunnskaper og refleksjoner, enten man jobber som annonsør, i byrå eller mediehus.
Jonas Stoltz
Jonas Stoltz Media Controller, Starcom
Jeg er meget fornøyd med Mediestrategi kurset og vil anbefale dette til personer i mediebransjen samt annonsører da det gir en god innsikt i de forskjellige parters roller i en komplisert mediehverdag. Kurset har gitt meg en økt forståelse for viktigheten av medienes samspill, kompetansen til å utvikle en god mediestrategi og mediebudsjett for mine kunder og ikke minst mange nye gode relasjoner.
Daniel G Thunestvedt 2
Daniel G. Thunestvedt KAM, P5
20181018 163151
20181017 140653
20181017 140354
20190212 104903
20190207 091531
20181017 140620

Det blir raskt fullt!

Meld deg på nå så sikrer du deg en plass.