Mediestrategi 2

Dette kurset er for deg som har en del erfaring fra bransjen og ønsker å lære mer om mediestrategi og integrert markedskommunikasjon.

Arrangeres av Kreativt Forum

Mediestrategi 2
  • 700+ deltakere har gjennomført Mediestrategikurset

I samarbeid med ledende medie- og reklamebyråer, har vi gjennom tiår utviklet Mediestrategi 1 og 2. Resultatet er det mest komplette utdanningstilbudet innen mediestrategisk rådgivning. Over 700 rådgivere og konsulenter er i dag sertifisert gjennom disse kursene.

Mediestrategi 1 er et grunnleggende kurs i medie- og kommunikasjonssrådgivning med fokus på kanalforståelse. Les mer her.

Mediestrategi 2 er et kurs i strategisk medie- og kommunikasjonsrådgivning for viderekomne, med fokus på strategi og integrert markedskommunikasjon. Kurset bygger videre på Mediestrategi 1 og tar utgangspunkt i de virkemidler en annonsør har til rådighet i dag og hva som skal til for å oppnå best mulig effekt. Kurset avsluttes med en skriftlig gruppeeksamen.


Hvem bør delta?

Kurset kan blant annet være nyttig for medierådgivere, plannere, kreatører, prosjektledere, medieselgere og markedssjefer. Kort sagt: Alle som jobber med markedsføring og utarbeidelse av medie- og kommunikasjonsstrategier.

Du kan delta på Mediestrategi 2 uten å ha deltatt på Mediestrategi 1, såfremt du kan dokumentere tilstrekkelig relevant erfaring (normalt ca. 3 års erfaring fra byrå- eller kundesiden).


Hva inneholder kurset

Kurset er basert på forelesninger, cases, diskusjoner og gruppearbeid. Foreleserne er noen av bransjens beste hoder.


Samling 1 (2 dager):

  • Innledning til Mediestrategi 2
  • Annonsørens utfordringer i hverdagen
  • Kundebrief & Situasjonsanalyse
  • Problemdefinering: Hvor trykker egentlig skoen?
  • Målfastsetting & KPIer
  • Merkevarebygging i fortid, nåtid og fremtid
  • Innsikt & Strategi
  • Fra strategi til ide
  • Hva skjer etter annonsen? Automatisert markedsføring.


Samling 2 (2 dager):

  • Mediestrategi og budsjettering
  • Viktigheten av effektmåling gjennom hele kundereisen
  • Case: Vinner "Beste Mediestrategi" i Medieprisen
  • Effekt: 10 grunnleggende regler for å lage reklame som virker
  • Fjorårets "winning team" gir råd og tips til eksamen
  • Fra nåsituasjon til ønsket situasjon - annonsør
  • Verdien av integrert samarbeid
  • Kom til poenget! Hvordan presentere en mediestrategi som får folk til å lytte?
  • Oppsummering
  • Praktisk info til eksamen

Alle kursdagene varer fra kl. 09.00–16.00.

Eksamen

Eksamen består av en skriftlig gruppeoppgave som går over en langhelg + en muntlig presentasjon av oppgaven (1 time). Gruppene deles inn i løpet av kurset og består normalt av 3-4 personer.

Skriftlig eksamen deles ut torsdag morgen og leveres inn mandag ettermiddag. Hver gruppe avtaler internt hvordan de ønsker å jobbe og fordele arbeidsoppgaver.

Ca. 2 uker etter skriftlig eksamen, gjennomføres muntlig eksamen. Hver gruppe møtes og presenterer sin skriftlige oppgave for sensorene i løpet av 1 time. Alle som kommer utenbys fra, kan mao. fly frem og tilbake samme dag.

Kreativt Forum sitt Mediestrategi 2-kurs har vært veldig inspirerende og lærerikt, for meg på kundesiden. Kurset er bygget opp på en strukturert og god måte, hvor du kort og godt lærer hva som skal til for å lykkes med markedsføring. Gjennom foredragene, casene, og ikke minst samarbeidet og diskusjonene med de øvrige kursdeltagerne, har jeg blitt en mye bedre bestiller og kravstiller overfor medie- og reklamebyrået vi samarbeider med. Dette har igjen bidratt til at vi har spart tid og penger, som vil gi oss mer tilbake for annonsekronene.
Kenny Kristiansen
Kenny Kristiansen Sales Manager, Santander Consumer Bank AS
Jeg anbefaler mediestrategi 2 på det sterkeste for de som ønsker å styrke sin kunnskap innen strategifaget. Et veldig godt sammensatt kurs med høyst relevante presentasjoner av dyktige forelesere fra bransjen. Kurset bestod av en god kombinasjon av teori og praktisk arbeid. Jeg har lært mye og hatt det veldig gøy underveis. Å runde av det hele med en gruppeeksamen var uvurderlig for optimal læring.
Anniken Grotnes
Anniken Grotnes Digital Planner, Zenith Media
Jeg er meget fornøyd med Mediestrategi 2 kurset og vil anbefale dette til personer i mediebransjen samt annonsører da det gir en god innsikt i de forskjellige parters roller i en komplisert mediehverdag. Kurset har gitt meg en økt forståelse for viktigheten av medienes samspill, kompetansen til å utvikle en god mediestrategi og mediebudsjett for mine kunder og ikke minst mange nye gode relasjoner.
Daniel G Thunestvedt 2
Daniel G. Thunestvedt KAM, P5
Mediestrategi 3
Mediestrategi 4
Mediestrategi 5
Mediestrategi 6
Mediestrategi 2
Mediestrategi 1

Det blir raskt fullt!

Meld deg på nå, så sikrer du deg en plass.