Kanalen skal levere innhold som er tettere på livet. Programmer som «FML», «Kjære Mamma» og «Rom 123» gir oss innblikk i et inspirerende univers.
– Dette er en feelgood-kanal og vi har skapt et univers som skal appellere til følelsen du har når du tar deg tid til å slappe av og browse gjennom akkurat det du har lyst å se. Inspirasjonen kommer gjerne fra sosiale medier eller fra favorittmagasinet ditt når du har slapp-av tid. Vi kjører mye promotering gjennom Facebook, Instagram og livsstilsmagasiner for å invitere målgruppen inn, sier profil og promo-direktør i TV 2, Karen Otterstad Philippenko.
– Det er utrolig spennende å få jobbe med en av Norges sterkeste merkevarer, dette er vår andre kanalidentitet på under ett år. TV 2 jobber målrettet med å oppgradere innhold og kanalenes visuelle avtrykk, sier kreativ direktør i ANTI, Kjetil Wold.
Bygger dialog med identitet
– Vi ser at det blir viktigere og viktigere å lage kanalidentiteter som ikke bare presenterer neste program, men som gjennom visuelle grep bygger dialog med målgruppene. Både her og på kanalidentiteten for TV 2 Humor legger vi opp til at måten vi snakker med brukerne skal oppleves oppdatert, inkluderende og involverende på alle flater. Hver dag bruker vi medier gjennom å bla, swipe, zoome, scrolle for å utforske nye ting, nye trender og nye sider ved livet. Vårt visuelle konsept adapterer dette bruksmønsteret til TV-verdenen ved å etablere en grønn guideline som hjelper deg med å komme tettere på innholdet og dermed også svare på kanalens tagline «Tettere på livet», sier Behnam Farazollahi, kreatør og strategisk leder i ANTI.
– Vi ønsket å skape en raskere dialog mellom seer og avsender, og for å gjøre det har vi etablert en fleksibel og synlig tone of voice som brukes som et dialogverktøy. Inspirasjonen for dette fant vi i noe så analogt som inspirerende, fysiske magasiner. Med fremhevede sitater har vi gitt kanalen en stemme, og denne vil være synlig på alle flater, fortsetter Farazollahi.
Utformingen av kanalidentiteten er gjort av ANTI, mens ANTI Advertising har laget lanseringskampanjen. Kanalvignettene er utviklet i samarbeid med regissør Marie Kristensen hos Bacon OSL.