Besøk verden lokalt: Internasjonalokal kampanje for Visit Hamarregionen

I år blir det Norgesferie på de aller fleste. Vi er fortsatt på jakt etter de gode opplevelsene som skaper gode minner og som vi kan legge ut i sosiale medier. Nå må vi finne dem lokalt.

I år er vi frarøvet muligheten til å reise utenlands. Ikke får vi tatt turen til pittoreske Toscana eller tatt bilde av familien foran glass-pyramiden i Louvre.

Visit Hamarregionen har tatt utgangspunkt i dette og sett på hvilke internasjonalokale ferieminner vi kan skape.

– I regionen vår har vi blant annet Stange Vestbygd som i åresvis har blitt omtalt som Nordens Toscana. Når vi er ute og reiser liker vi å sammenligne destinasjoner. Når man tenker på det så kan man faktisk få oppleve mange av de samme aktivitetene og rammene rundt ferien sin her hjemme i Norge og i regionen vår, sier Kari Uglem, reiselivssjef i Hamarregionen utvikling og reiseliv.

– Vi kikket nærmere på de fantastiske stedene man kan besøke i regionen vår, og så at det ikke bare var Toscana som kunne brukes som referanse. Vi har en av Norges beste golfbaner på Atlungstad, og her kan man slå de samme slagene som man gjør i Miami. Vi har Norges største innsjø, Mjøsa, hvor du kan oppleve samme lykken når du drar opp fisk som i Florida Keys. Domkirkeodden har et av Nordens største glass-overbygg, faktisk mer enn fire ganger større en pyramiden i Louvre, fortsetter Uglem.

Louvre
Domkirkeodden har et av Nordens største glass-overbygg, faktisk mer enn fire ganger større en pyramiden i Louvre.

Introduserer et nytt reiselivsord

@internasjonalokal tror vi blir sommerens beskrivelse for alle som vil lete etter internasjonale opplevelser i lokale omgivelser, fortsetter Monica Blikstad, markedsansvarlig i Visit Hamarregionen.

Fant et digitalt loophole

Da vi utviklet kampanjen, jobbet vi med å se på hvordan vi kunne finne en bekreftelse på at du faktisk befinner deg på en internasjonalokal destinasjon. Ved å opprette egne facebook-bedriftssider som vi navnga med ulike destinasjoner, kan du nå faktisk sjekke inn og finne Toscana, Miami, California og flere andre reisemål. Her kan du få lokale opplevelser som ligner på de du hadde planlagt, om ikke viruset hadde satt begrensninger på våre reisemuligheter.

– Det er alltid spennende å se om man kan finne et grep som tilfører kampanjen noe ekstra, og når vår digitale rådgiver David Pedersen fant dette mulighetsrommet, synes vi det tilførte akkurat det lille ekstra som vi alltid søker etter, sier Kjetil Wold, rådgiver og grunnlegger i ANTI.

– Kampanjen har allerede startet masse dialog, ANTI har utviklet et fantastisk spennende konsept og nå håper vi at vi kan få vist frem alle de gode alternativene til utenlandsferie som finnes i regionen vår avslutter en fornøyd reiselivssjef, Kari Uglem

Involverte byråer