Diplom-Is med nytt kommunikasjonskonsept: Hent frem barnet i deg

Etter omfattende oppfriskning og modernisering av både logo og produktdesign, er det nå klart for nytt konsept for Diplom-Is, som også har merkevarene Royal og Dream i porteføljen. Men nå er det altså mormerkets tur til å skinne.

Diplomis 1

Diplom-Is samarbeider med reklamebyrået POL og har det siste året jobbet med det nye uttaket som baserer seg på innsikten om at når man henter frem en is, henter man ikke bare frem noe som smaker veldig godt, men også følelsene og minnene som skapes.

– «Hent frem» har som mål å knytte hele Norge tettere til Diplom-Is, sier Marianne Grøtte, leder Merkevare og Kommunikasjon i Diplom-Is. – Konseptet skal være med på å skape en følelse av fellesskap og ikke minst barnlig begeistring, våre «hemmelige» ingredienser som understreker hva som bor i merkevaren. Vi tar utgangspunkt i de fine iskremøyeblikkene folk har, dette ønsker vi å spinne videre på gjennom nytt konsept. For vi vet at det er følelser folk husker best når de ser en reklamefilm på TV, eller i andre digitale kanaler.

Se reklamefilmen her.

Flere uttak i mange kanaler

– Innsikten bak de første uttakene er det faktum at man kan bestemme selv når man blir voksen. Og at vi alle har godt av å gjøre litt mer av de tingene vi lovet oss selv som barn, sier rådgiver Monika Augustsson i POL.

– Vi gleder oss utrolig mye til å se det gule universet spre seg utover det ganske land med de nye filmene, og etter hvert også mer taktiske uttak som spiller på samme konsept. Dette er den største sommerkampanjen på vegne av Diplom-Is på flere år. Jeg tør påstå at ingen som spiser is er sure, og med dette konseptet understreker vi nettopp det, sier Marianne Nygård-Hansen, Merkevaresjef i Diplom-Is.

Diplomis 9
Diplomis 5
Diplomis 3
Diplomis 8
Diplomis 6

– Vi velger å tro at alle har et forhold til Diplom-Is, og at vi nå skal få forbrukernes hjerter til å banke litt ekstra for merkevaren. Nå skal vi ta en større posisjon og skape mer bevissthet rundt mormerket. Diplom-Is skal være det naturlige valget når man skal kjøpe og spise is. Derfor samler vi nå krefter og markedsmidler, og henter frem følelsen vi vet at iskrem kan bringe. For vi vet at iskrem gjør alt litt bedre. Alltid, avslutter Marianne Grøtte.

De nye Diplom-Is filmene blir å se på TV, kino, YouTube og i andre digitale kanaler umiddelbart etter påsken. Filmene er produsert av Einar Film med Aksel Hennie på regi og Rut Solli som produsent.