Du trenger ikke dra på fysisk apotek når du kan dra på farmasiet.no

Farmasiet.no er ute med en ny kampanje som skal minne folk på at det finnes et smertefritt alternativ til fysiske apotek.

Anorak Farmasietleppe

– Selv om vi er Norges største nettapotek, er vi en utfordrer, og vi ser at vi fortsatt trenger å minne folk på at de faktisk ikke trenger å gå ut av døren og trekke kølapp på apoteket for å få tak i det de trenger når de trenger det. Kampanjen handler enkelt og greit om hvor lite nødvendig – og av og til uheldig – det er å dra på apoteket når du enkelt kan bestille det du trenger på nett og få det levert hjem samme dag, sier Hanne Kjærnes, markedsdirektør i Farmasiet.

– For å lage relevant kommunikasjon dykket research- og innsiktsarbeidet ned i hvordan forbrukere forholder seg til fysisk apotek i dag, ved å se på drivere og barrierer. Fysiske apotek er ikke sett på som en enorm hverdagsplage, men det er fremdeles ganske så mange ting som nordmenn gjerne skulle ha sluppet i forbindelse med å skaffe seg apotekvarer. Disse situasjonene, sett opp mot enkelheten i å handle på et nettapotek med rask levering, skaper et mulighetsrom, og en god kontrast til kreative løsninger, sier Simen Hanssen, strategisk planner i Anorak.

– Et sted man ofte drar, når man har minst lyst til å dra dit

– Apoteket er en merkelig plass. Et sted man ofte drar, når man har minst lyst til å dra dit. Nettopp derfor er Farmasiet en veldig god løsning. Med det som innsikt har vi tatt tak i ulike situasjoner vi håper folk kan kjenne seg litt igjen i, og forhåpentligvis trekke på smilebåndet av – enten man er soppoverlever eller luseveteran, sier Peter Power og Jakob Steinmo, kreatørene bak kampanjen.

Kampanjen har akkurat gått live og består blant annet av seks filmer som skal gå i sosiale medier. Disse filmene er første uttak på Farmaisets nye kommunikasjonskonsept og man kan forvente seg flere uttak gjennom neste år, avslutter Hanne Kjærnes.

Kortere versjoner:

Andre involverte

H

Hanne Kjærnes

Markedsdirektør i Farmasiet