Menn og hudpleie er et evig problemområde for kosmetikk-selskapene. I denne lanseringen har Skintific sammen med Anti jobbet med å endre på dette.
Anti har skapt et rikt univers der gutta har begynt med hudpleie. Gjennom filmer, bilder og tekst skal de gjennom kampanjen overbevise norske menn om at det kan være lurt å tenke litt på huden sin.
– Det er på tide at noen kommer på banen med en hudpleieserie tilpasset mannens hud, og ikke minst med en merkevare som snakker direkte til mannen uten å undervurdere ham. Vi gleder oss til å fortelle verden at «Gutta har begynt med Skincare», sier Kimberly Fagerstrøm, salgs- og produktsjef for Shakeup i Norden
– På mange måter har mannen i gata blitt oversett, og i beste fall misforstått når det kommer til hudpleie. Med denne lanseringen er målet å endre på det, sier strategisk rådgiver i Anti, Øistein Engelsen Fjæra.
Elise og Bjørn, Kreativt team hos Anti sier dette:
– Det er for dumt at menn må bli introdusert for hudpleie av kjærestene sine, eller at de kun oppsøker hjelp hvis de har et problem. De vasker håret og pusser tennene, så hvorfor skal det være så vanskelig med ansiktet? Det synes vi er helt på trynet!
Kampanjen lanseres Digitalt, og på Kino og OOH i disse dager. Produktene er tilgjengelig på Shakeup.no og i Apotek fra 09.03.24
Involverte byråer
Morten Borgestad
Regissør
Håvard Byrkjeland
Fotograf
Erik Settemsdal
Koordinator
Preben Grieg Halvorsen
Lyd
Didrik Bråthen
Grade
Andre involverte
Andris Søndrol Visdal
Foto
Margrethe Liland
AD
Mats Taugard Bakken
Kamera og lys-assistent
Tomas Erdis
Sminke
Kimberly Fagerstrøm
Salgs og produktsjef i Skintific
Stig Henriksen
Partner og CFO i Skintific