Internasjonalt samarbeid
Samarbeidet skjedde gjennom tidligere arbeid av ANTI Hamar som skapte oppmerksomhet i det asiatiske markedet, som endte med at TBWA\HAKUHODO tok kontakt, og kort tid etter var samarbeidet et faktum. ANTI Hamar har arbeidet tett med TBWA\HAKUHODO for å utvikle et overordnet konsept som fanger essensen av COLMOs ånd: «Never stop Ascending».
Produksjonene foregikk på flere destinasjoner i Europa. Med oss på prosjektet har vi eventyreren Aleksander Gamme som har lang fartstid i å lede eventyr og ekspedisjoner som har sprengt grenser. For å hylle COLMOs femårige reise, har ANTI Hamar produsert en 33-minutters dokumentar som skildrer Aleksander Gammes bestigning av Mont Blanc – Europas tak. Dokumentaren viser en gripende historie om eventyr og utforsking sett fra Aleksanders øyne. Når man bestiger Mont Blanc er turen delt opp i ulike etapper og delmål. Vi lanserte nye jubileumsprodukter på de ulike høydemeter-målene. Vi inverterte inn hundre kunder hvor hver enkelt av de fikk inngravert topografien til et fjell de hadde besteget. Den ble inngravert inn på en tradisjonell klatrestav, lik den som Balmat og Paccard tok med seg første gangen 1786 Mont Blanc ble besteget.
Fra begynnelsen av ekspedisjonen til vimpelen ble plantet på toppen av fjellet, dokumenterte Johannes Dyhre hele ekspedisjonen.
Fra Mont Blanc til Trollveggen
I tillegg til dokumentaren, ble det produsert en serie produktvideoer og installasjoner som ble bygget av Permafrost. Disse forsterker forbindelsen mellom Aleksanders reise og COLMOs historie. Installasjonen ble presentert under en live-sending på WeChat og Weibo, hvor man fikk se en integrert og interaktiv opplevelse distribuert til et stort publikum. Prosjektet skapte betydelig rekkevidde og engasjement i asia hvor kampanjen gikk live.
Totalt nådde kampanjen 59 millioner mennesker i sin live fase. Dokumentaren har blitt sett over 10 millioner ganger og 320 000 mennesker så hele dokumentaren live under lanseringen. Innholdet engasjerte over 170 000 kommentarer og mennesker som delte videoen videre.
Involverte byråer
Arve Horgheim
Location manager
Oda Gaski
Prosjektleder
Tore Vinje Brustad
Industrial Designer
Andreas Murray
Industrial Designer
Joy Mu
Account Director
Wendy
ACD
Expanse VFX
Andre involverte
Aleksander Gamme
Eventyrer
Johannes Dyhre
Director of Photography
Espen Saur
Kameraoperatør
Reiel Lien Bruland
Dronepilot
Thor Erik Løkken
Lysmester
Stig Tvenge
Best Boy