ANTI Hamar for Colmo: «Never Stop Ascending»

ANTI Hamar har sammen med TBWA\HAKUHODO produsert en global kampanje i forbindelse med femårsjubileet for lanseringen av COLMO, en ledende produsent av luksus hvitevarer og elektronikk.

1 Plakatx

Internasjonalt samarbeid

Samarbeidet skjedde gjennom tidligere arbeid av ANTI Hamar som skapte oppmerksomhet i det asiatiske markedet, som endte med at TBWA\HAKUHODO tok kontakt, og kort tid etter var samarbeidet et faktum. ANTI Hamar har arbeidet tett med TBWA\HAKUHODO for å utvikle et overordnet konsept som fanger essensen av COLMOs ånd: «Never stop Ascending».

Produksjonene foregikk på flere destinasjoner i Europa. Med oss på prosjektet har vi eventyreren Aleksander Gamme som har lang fartstid i å lede eventyr og ekspedisjoner som har sprengt grenser. For å hylle COLMOs femårige reise, har ANTI Hamar produsert en 33-minutters dokumentar som skildrer Aleksander Gammes bestigning av Mont Blanc – Europas tak. Dokumentaren viser en gripende historie om eventyr og utforsking sett fra Aleksanders øyne. Når man bestiger Mont Blanc er turen delt opp i ulike etapper og delmål. Vi lanserte nye jubileumsprodukter på de ulike høydemeter-målene. Vi inverterte inn hundre kunder hvor hver enkelt av de fikk inngravert topografien til et fjell de hadde besteget. Den ble inngravert inn på en tradisjonell klatrestav, lik den som Balmat og Paccard tok med seg første gangen 1786 Mont Blanc ble besteget.

Fra begynnelsen av ekspedisjonen til vimpelen ble plantet på toppen av fjellet, dokumenterte Johannes Dyhre hele ekspedisjonen.

Fra Mont Blanc til Trollveggen

I tillegg til dokumentaren, ble det produsert en serie produktvideoer og installasjoner som ble bygget av Permafrost. Disse forsterker forbindelsen mellom Aleksanders reise og COLMOs historie. Installasjonen ble presentert under en live-sending på WeChat og Weibo, hvor man fikk se en integrert og interaktiv opplevelse distribuert til et stort publikum. Prosjektet skapte betydelig rekkevidde og engasjement i asia hvor kampanjen gikk live.

COLMO KF Slideshow 1
COLMO KF Slideshow 2
COLMO KF Slideshow 3
COLMO KF Slideshow 4
COLMO KF Slideshow 5
COLMO KF Slideshow 6
COLMO KF Slideshow 7

Totalt nådde kampanjen 59 millioner mennesker i sin live fase. Dokumentaren har blitt sett over 10 millioner ganger og 320 000 mennesker så hele dokumentaren live under lanseringen. Innholdet engasjerte over 170 000 kommentarer og mennesker som delte videoen videre.

Involverte byråer

Permafrost Industridesignbyrå
T

Tore Vinje Brustad

Industrial Designer

A

Andreas Murray

Industrial Designer

TBWA\HAKUHODO Reklamebyrå
J

Joy Mu

Account Director

W

Wendy

ACD

Expanseoslo logo

Expanse VFX

Andre involverte

A

Aleksander Gamme

Eventyrer

J

Johannes Dyhre

Director of Photography

E

Espen Saur

Kameraoperatør