Det er svært få som finner noe som helst mestring eller godfølelse rundt å selge bilen. Til nå har man hatt to valg, selge bilen selv eller selge til én forhandler. Nettbil er en tjeneste som lar forhandlerne by på bilen din. Det er rett og slett budrunde på bilen, akkurat som ved leilighetssalg og slik sikrer man en fornuftig pris. Det eneste man trenger å gjøre er å registrere bilen på nett og levere den på NAF eller Viking.
– Det helt unike med Nettbil er at man slipper å gjøre alt det man normalt må gjøre når man skal selge bilen. Du trenger ikke svare på vanskelige spørsmål om bil, du slipper å skrive og ta bilder til en annonse og du slipper reklamasjonsansvar i ettertid. Det er med andre ord bilsalg med minst mulig innsats, sier Juliane Stensrud i Mos.
Nettbil har vokst kraftig de siste årene og ekspandert til Sverige under navnet Bily. Mos har jobbet med både Nettbil og Bily siden byråpitch for to år siden og nå var tiden inne for en merkevarebyggende kampanje. Kampanjen er produsert av Willy Nikkers og regissert av Mattis Ohana Goksøyr og vil fremst være tilstede på sosiale medier og andre digitale flater.
Involverte byråer
Sebastian Andrés Knutsen
Prosjektleder
Andre involverte
Anas Chair Yemlahi
Markedssjef i Nettbil
Eirik Thorsen
Markedsdirektør i Nettbil