Ticketmaster viderefører «Hva med noe helt annet?»-konseptet med fiktive arrangementer

I samarbeid med PR- og reklamebyrået JCP PRAD lanserte Ticketmaster i sommer konseptet «Hva med noe helt annet?». Nå videreføres konseptet med annonsevideoer på fiktive arrangementer.

Ticketmaster

Ideen viderefører den sære og quirky humoren, gjennom iøynefallende annonser som oppfordrer folk til å gjøre noe helt annet.

– Endelig har jeg fått anledning til å glemme alt jeg har lært om måtehold og subtilitet, og i stedet levd etter «more is more», sier designer i JCP PRAD, Kaja Spjelkavik. – Det har vært en artig utfordring for meg som designer, og jeg har hatt noen fantastiske dager på jobb med å utforme denne kampanjen.

– Det er ingenting i veien for å dra på snorkekurs, eller lære deg å bli en superstjerne på TikTok, men det finnes kanskje andre ting som er mer gøy å bruke fritiden sin på, sier kreatørene Isabelle Eken og Kamilla Wold.

Malene Andresen i Ticketmaster er oppdragsgiver for kampanjen, og sier:

– Det har vært veldig gøy å jobbe med den kreative gjengen i JCP PRAD på denne kampanjen. De har nok en gang utfordret oss til å tenke utenfor boksen. Vårt hovedfokus er alltid å inspirere publikum til å finne på noe gøy, og det finnes ikke noe bedre enn å kunne gjøre det med et hint av humor og selvironi.

Rådgiver i JCP PRAD, Aleksander Steinsvik, legger til:

– I sommer ønsket Ticketmaster å videreføre et konsept vi har jobbet ut på en enkel og effektiv måte. Kreatørene våre klarer igjen å dra ut en gøyal kampanje som er en morsom ny take på «Hva med noe helt annet» som vi har jobbet med tidligere. Kunder som tør å utfordre kategorispråket, og gjøre noe som vekker oppmerksomhet er noe vi syns er kjempegøy.

– Den har allerede gått viralt hos blant annet omgjustdont på Instagram. Da har vi fått bekreftet at vi får den oppmerksomheten disse mer eller mindre surrealistiske arrangementene skulle gi, sier prosjektleder Julie Kjær lykkelig.

Involverte

M

Malene Andresen

Brand & Campaign Expert Lead, Ticketmaster

M

Marisanna Steen Danielsson

Senior Director Marketing Northern Europe, Ticketmaster