Rekord for Årets Byrå

54 byråer deltar i Årets Byrå Norge 2018, den største bransjestudien i sitt slag. Nytt av året er kategorien for Merkevare-/Designbyråer, samt en spesialpris for byråer med inntekt over 100 millioner kroner.

Årets Byrå måler kundetilfredsheten blant Norges største reklame- og kommunikasjonskunder, og 8. mai kåres vinnerne i bransjeundersøkelsen i Oslo Konserthus. I dag offentliggjøres de 54 byråene som er med i årets utgave av Årets Byrå Norge, noe som er rekorddeltakelse.

Pia Grahn, administrerende direktør i analyseselskapet Regi.

– Dette er vi glade for! Undersøkelsen Årets Byrå Norge 2018 bygger dessuten på et rekordantall svar fra de norske kommunikasjonskjøperne, hele 1167 stykker. Det er en real økning fra fjorårets omtrent 900 svar, og det er vi ekstra glade for. Interessen for Årets Byrå Norge vokser og undersøkelsen blir stadig større, sier Pia Grahn, administrerende direktør i Regi.

Ny kategori: Merkevare-/Designbyrå

I snart to tiår har Regi vurdert samarbeidet mellom byråer og kunder i Sverige, og i Norge gjennomføres undersøkelsen for tredje år på rad. Nytt i år er at det innføres en kategori for Merkevare-/Designbyrå. Det vil også bli delt ut to førsteplasser i den åpne klassen, én for «Årets Performancebyrå» og en for «Årets Contentbyrå». 

– Vi arbeider kontinuerlig med å utvikle undersøkelsen og vi vil speile kommunikasjonsbransjen på en så rettferdig måte som mulig. Vi er veldig glade for at designbyråene nå får en egen kategori, slik Årets Byrå har i Sverige og Finland. Vår ambisjon er dessuten at Performance og Content allerede neste år skal få sine egne kategorier i Norge, sier Pia Grahn.

Årets Kommunikasjonsbyrå 100 MNOK

Som i fjor deler Regi ut spesialpriser i kreativitet, digital kompetanse og strategi. For første gang i Norge skal Regi også dele ut spesialpris til byråer med inntekt over 100 millioner kroner.

– Dette handler om byråer som takket være et solid og langsiktig byrålederskap har lykkes med å vokse på en positiv måte sammen med fornøyde kunder. I år har vi derfor introdusert en spesialpris dem, der de måles mot hverandre uansett disiplin, akkurat som Årets Byrå gjør i Sverige, sier Grahn.

Her får du mer informasjon om prisutdeling 8. mai og billetter til denne.

Her er deltakerne i Årets Byrå 2018:

Mediebyrå 6-50 MNOK
In-Sight
Mood Communication
PHD
Re:Media
Zenith

Mediebyrå 50+ MNOK
Carat
IUM/BPN
MediaCom
OMD
RED Media Consulting
Starcom
Wavemaker
Vizeum Norge        

Merkevare-/Designbyrå
Cretalux
Fasett
Northern Beat
Scandinavian Design Group
Uniform

PR-Byrå
Apeland
Geelmuyden Kiese
Iteo
Nucleus
PR-operatørene
Släger
Trigger
Wergeland / Apenes

Reklamebyrå 6-25 MNOK
Aptum
Ernö
HK Reklamebyrå
Morgenstern
Naug & Venner
Superblaise

Reklamebyrå 25-50 MNOK
Allegro
Anorak
ANTI
Empefire
Futatsu Industries
Nord DDB Oslo
Per Høj
POL
We Are Live

Reklamebyrå 50+ MNOK
Dinamo
Hyper
Kitchen
Los & Co
McCann Oslo
Schjærven Reklamebyrå
SMFB
TRY        

Åpen klasse
Idium
NewsLab
RED Performance
REDInk
Semway

Her kan du lese om vinnerne i Årets Byrå 2017. 

 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.