Nytt byrå satser på Web3-markedsføring

Web3 Creatives er ifølge seg selv «Norges første kreative markedsføringsbyrå med spesialisering innenfor Web3-teknologi», der tradisjonell markedsføring møter blockchains, kryptovaluta og metaverset.

Eric og Therese foto Undertheinfluence
Eric Elvenes og Therese Holter er Web3 Creatives.

Det er Therese Holter og Eric Elvenes som har startet opp Web3 Creatives, og de har som ambisjon å skape broen mellom de to digitale økosystemene web2 (sosiale medier og influencere) og web3.

Han har bakgrunn fra musikkbransjen, hun med lang erfaring fra markedsføring og event-arbeid i både Norge og USA. De har tidligere startet selskapet People&PR sammen, hvor de jobbet med store merkevarer som Live Nation, Pink Lady og Filippinenes superstjerne Nadine Lustre.

– Web3-plattform har fokus på å bygge tilhørighet til og opplevelser rundt merkevaren. Man kan sammenligne det med skiftet mellom 2D- og 3D-filmer på kino hvor man går fra å se filmen på et lerret, til å være en «del av» filmen selv, forklarer duoen i en pressemelding.

Tradisjon og innovasjon

Web3 Creatives skal ha fokus på kommersialisering av NFT-er og community-bygging i web3, men skal også levere tjenester innen tradisjonell markedsføring som merkevaresamarbeid, influenser-markedsføring og sponsorsamarbeid.

– Vi er helt sikre på at Web3 på sikt vil spille en like stor rolle i markedsføring som tradisjonelle sosiale medier-kanaler gjør i dag. Vi gleder oss til å gjøre Web3-markedsføring mer kjent i Norge, og til å være en god partner for dem som ønsker å ta steget videre i sin markedsføring, sier Holter, partner og daglig leder i Web3 Creatives.

Markedsføringsbyrået ble lansert i mai.

– Vårt byrå kan beskrives som et Web3-kollektiv. Vi fungerer både som rådgiver og oversetter for hva en norsk bedrift kan og bør bruke Web3-markedsføring til. Vi har samarbeidspartnere i hele verden, som er i forkant av siste nytt på feltet. Det gjør at vi kan tilpasse hvert enkelt produkt og tjeneste til den enkelte merkevaren eller kunden. Vi er dessuten kreative hoder som vet hvordan Web2- og Web3-kampanjer kan gi gode resultater for pengene, fortsetter Holter.

– Fra musikkbransjen merker vi at det blir stadig viktigere å treffe publikum der de er, og å skape innhold på deres premisser. Våre første Web3-oppdrag her i Norge var blant annet for Isah & Dutty Dior med doodle twins og for Norges største musikkfestival Tons of Rock sammen med Live Nation. Å koble kjente merkevarer med NFT-kunstnere skaper magi – slik bare musikk og kunst kan, forteller Elvenes.