Sølvmikken for mars: Strim og Los & Co fosset til toppen av pallen

En kampanje fra strømmetjenesten Strim er kåret til den beste radioreklamen i mars.

IMG 4110x
Los & Co-teamet Maria Maaneskiold og Vincent Placht med diplomet for Sølvmikken i mars. Foto: P4/Bauer Media

En tilsynelatende grinete og misfornøyd kunde ender opp med å bli en ypperlig talsperson for Strim i strømmetjenestens siste radiokampanje, laget av Los & Co. Sølvmikk-juryen stemte jobben til topps i Sølvmikken for mars, 13 måneder etter forrige gang Strim og Los & Co vant den månedlige kåringen.

Juryens begrunnelse: «Det er strømmetjenesten Strim som stikker av med det største påskeegget i mars. Juryen berømmer et sterkt konsept som er gøy, enkelt og godt utført. Ideen om en veldig misfornøyd kunde fanger lytterens oppmerksomhet, utfordrer, og overrasker. Trond Fausa Aurvåg leverer som vanlig solid i replikkene, og får til og med «den selgende delen av radiospottene» til å høres morsom ut. Juryen takker også for tipset om å spise ostepop med spisepinner, godt tenkt. Hører gjerne flere spotter i samme univers!»

Det firehodede kreative teamet hos Los & Co besto av Jan Cato Tangen, Carina Laurhammer, Maria Maaneskiold og Vincent Placht, mens Ellen Fougner var konsulent og Nora Gauslaa var prosjektleder. Produksjonen er gjort av Sagveien Resort.

Chips

Chips.mp3
Last ned

Ostepop

Strim-ostepop.mp3
Last ned

Hele Norges skattefut

Sølvet i Sølvmikken for mars går denne gangen til Skatteetaten, som på denne tiden av året er ute for å minne om at du faktisk må klikke på «send»-knappen for levere skattemeldingen din, til tross for at prosessen for øvrig er blitt helautomatisert. Og dette passer som hånd i hanske til Atyps «Nesten ferdig er ikke helt ferdig»-konsept.

Begrunnelse: «Juryen fikk «nesten» lyst til å sjekke skattemeldingen etter disse to solide spottene fra hele Norges skattefut. God idé, godt utført og tydelig avsender. Konseptet gir rom for mange nye spotter i samme univers, så her må etaten gjerne bruke skattepengene på enda flere spotter.»

Det er Dagmar Kollstrøm og Trond Vestengen som er kreativt team på jobben fra Atyp. Svein Larsen var konsulenten, mens prosjektlederen var Sonja Njølstad. Både Og Radiobyrå har produsert kampanjen.

Boarding

Boarding.mp3
Last ned

Operasjon

Operasjon.mp3
Last ned

Emosjonell trykkoker

Nok en strømmetjeneste på pallen: TV 2 Play og ANTI vinner bronsen i mars med en kampanje som er så full av temperament og følelser at det rent koker over. Juryen melder: «Det er lett å bli revet med i disse gjennomførte spottene for TV 2 Play. Juryen berømmer god skrivekunst og høy produksjonsverdi. Dette var rett og slett god radio, med både humor, drama, krim og spenning.»

Det er Per Erik Jarl og Christian Hygen som er kreativt team på jobben. Konsulent Magnus Flø og prosjektleder Mari Jacobsen var også med. Sagveien Resort står bak produksjonen.

Eyes are Everywhere

Eyes-are-everywhere.mp3
Last ned

Blir helt svimmel

Blir-helt-svimmel.mp3
Last ned

Seriøs type

Seriøs-type.mp3
Last ned
Sølvmikker

Om Sølvmikken

Sølvmikken premierer den beste radioreklamen, og er en utmerkelse som deles ut av P4, Bauer Media og Kreativt Forum hver måned. Du finner alle Sølvmikken-vinnerne på gullmikken.no.