Los & Co og Strim strømmet til topps i Sølvmikken

Sølvmikken for februar går til en radiokampanje for kanal- og strømmetjenesten Strim.

DSC07542
En typisk tv-kveld for Jan Cato Tangen og Carina Laurhammer, kreativt team i Los & Co.

Strim vil gjøre det enklere for deg som ikke har oversikt over hvor favorittprogrammene sendes i TV-jungelen, noe Los & Co også har dramatisert seg til Sølvmikken-pallen med tidligere, med en sølvplassering i desember. I den nye kampanjen i februar strømmet de sågar rett til topps på pallen med sin actionfylte redningstjeneste for fortvilte TV-seere.

Juryens begrunnelse: «Hvor var det den spotten vi skulle høre på var igjen, Victoria? Vi har mistet helt kontrollen på alle bidragene denne måneden. Hadde vært digg om det fantes en tjeneste som bare samlet alle de innsendte bidragene i én app! Du vet, litt sånn som Strim gjør med TV-kanaler og strømmetjenester. De har forøvrig sinnsykt morsomme radiospotter for tiden. Sykt bra produksjon, kul cast, tydelig avsender, masse fjoll og fjas – oppskriften på en Sølvmikkvinner i februar. Gratulerer!»

– Utrolig givende å jobbe med en kunde som tør å anerkjenne verdien i fjoll

Strim-spottene har sin opprinnelse i noe kreatørene Carina Laurhammer og Jan Cato Tangen selv opplever stadig vekk, nemlig følelsen av at TV-kvelden blir helt søkt bort.

– Du starter med en vag plan om å finne en eller annen film, ramler over et program på veien, skal bare se litt av en trailer, kikke innom en episode av en serie du har hørt om, plutselig ser du på noe helt annet enn du hadde tenkt til, og aner ikke hvilken strømmetjeneste du er på. Denne lett fortvilte følelsen av at du har søkt deg helt bort, var noe vi hadde lyst til å leke oss med så langt ut det gikk. Og så er jo Strim den åpenbare redningen for disse situasjonene. Dermed ble det naturlig å tenke seg et søk- og rednings-univers som er passe tøysete, men fortsatt sant, inni alt det absurde, forteller de to.

– Strim har fått veldig god respons på kampanjen, så det er tydelig at det er flere som søker seg bort for tiden. Det er utrolig givende å jobbe med en kunde som tør å anerkjenne verdien i fjoll, så det var veldig gøy å kunne formidle gode og bekreftende ord fra Sølvmikkjuryen videre til gjengen i Strim, avslutter de.

For øvrig har radioteamet hos Los & Co bestått av Ellen Fougner, Anniken Gauslaa og Espen Haugen. Sagveien Resort har produsert.

Helikoptersøk

Helikoptersøk.mp3
Last ned

Ringer søk og redningssentral

Ringer-søk-og-redningssentral.mp3
Last ned

Slå inn dør

Slå-inn-dør.mp3
Last ned

Søk

Vente på fredag

Morgenstern og FINN Jobb tok 2. plassen i februar med en kampanje bestående av hele åtte spotter, én for hver dag i uken + en bonusepisode. Juryens begrunnelse forklarer resten:

« – Hei Siri. Hvor lenge er det igjen til Sølvmikkjuryering?
– Det er en måned, og to dager og 8 timer igjen til neste juryering.*
– Hæ? Så lenge?
– Ja, dessverre. Kanskje jeg skal sette på de siste radiospottene for Finn på repeat for dere, så går tiden litt raskere?*
– Ja, den ukeskampanjen der de sendte en ny spot hver dag, som telte ned til fredag?! Sinnsykt smart, ass. Fin innsikt, fin idé, fin produksjon og fiffig mediekjøp!»

Det er Anders Holm & Sebastian Prestø som utgjør det kreative teamet hos Morgenstern, med Camilla Kim Kielland og Mona Larsen som henholdsvis konsulent og prosjektleder. Sagveien Resort står bak produksjonen.

Vente på fredag

Vente-på-fredag.mp3
Last ned

Vente på fredag 2

Vente-på-fredag-2.mp3
Last ned

Vente på fredag 3

Vente-på-fredag-3.mp3
Last ned

Vente på fredag 4

Vente-på-fredag-4.mp3
Last ned

Vente på fredag 5

Vente-på-fredag-5.mp3
Last ned

Vente på fredag 6

Vente-på-fredag-6.mp3
Last ned

Vente på fredag 7

Vente-på-fredag-7.mp3
Last ned

Vente på fredag 8

Vente-på-fredag-8.mp3
Last ned

Varer helt fra «Halla» til «Hællæ» – og tilbake

Med sin smarte bruk av dialektforskjeller for å illustrere rekkevidden, sikret Geelmuyden Kiese tredjeplassen i februar-mikken med sin kampanje for den elektriske varebilen OPEL Combo-e.

Juryens begrunnelse: «Denne måneden fikk juryen inn tre kampanjer, fra tre ulike bilmerker, som alle snakket om rekkevidden. Én av dem gjorde det lekende lett for juryen å kåre en pallplass til. For tenk at det bor så mye i så bittesmå ord som «Halla» og «Hællæ» Original og veldig morsom måte å illustrere rekkevidden på Opel Combo-e! Fra Grattis! Til Gratulerer!»

Teamet hos GK besto av kreatørene Erik Lysø, Øystein Vik og Ruben Carlsen, konsulent Marit Høvik Hartmann og prosjektleder Lisa Canneaux. Det er Verdens Sterkeste Mann som har produsert.

Drammen-Fredrikstad

Drammen-fredrikstad.mp3
Last ned

Sogndal-Bergen

Sogndal-bergen.mp3
Last ned

Om Sølvmikken

Sølvmikken premierer den beste radioreklamen, og er en utmerkelse som deles ut av P4, Bauer Media og Kreativt Forum hver måned. Du finner alle Sølvmikken-vinnerne på gullmikken.no.