Ny sjef i Dinamo Retail

Dinamo har ansatt Nina Bråthen som ny leder av Dinamo Retail. Bråthen har lang erfaring fra detaljhandel og 1 til 1-kommunikasjon.



Huset på Lagåsen får om bord en ambisiøs, effektiv og målorientert leder, ifølge byrået. Bråthen er utdannet Master of Management Marketing fra Southampton Institute i 2001. I 1999 tok hun sin Bachelor of Communication fra Norges Markedshøyskole. Fra 2005-07 var hun markedssjef i ICA Sverige AB, og fra 2007 har hun vært marketing director i SAS Norge.

– Nina har solid erfaring fra toppjobber i både SAS og ICA, i tillegg har hun tung formell utdannelse. Men, det kanskje beste er at vi føler oss trygge på at hun passer inn hos oss. Hun er energisk, inkluderende og ambisiøs. Jeg er glad for at hun skal bli en av flere viktige premissleverandører for videre utvikling av Dinamo, sier en fornøyd John Arne Medalen, konsernsjef i Dinamo.

Noe stort på gang Bråthen kjenner Dinamo fra tiden i SAS, men da fra kundesiden. Selv trekker hun frem helhetstankegangen, kompetansen og iveren som personlige argumenter for å begynne i Dinamo.
– Jeg velger Dinamo fordi jeg ser den utviklingen John Arne og resten av huset er i. Da jeg jobbet i SAS merket jeg både en iver og en kompetanse som gjorde at jeg fikk stor respekt for arbeidet som ble lagt ned. Når jeg nå har fått muligheten til selv å delta, håper jeg at min bakgrunn og drivkraft kan komme til nytte, sier Nina som også er spent på livet som konsulent.

– Når jeg først tar steget over til konsulentbransjen kunne jeg ikke tenke meg et bedre sted å utforske dette enn hos Dinamo. Det er lett å allerede legge ambisiøse planer.