Also Known As har designet kleskolleksjon for «Arif på MUNCH»
Also Known As står bak et visuelt konsept som smeltet sammen Arifs uttrykk med Munchs kunst.
Aktuelt byrå
Also Known As
Forrige helg åpnet utstillingen «Arif på MUNCH» hvor museet skapte en oppslukende og intim opplevelse som sømløst kombinerer musikk, film, interaktivitet, lys, arrangementer og mote.
For å revolusjonere museets tiltrekning for unge mennesker, hentet de inn designer Even Suseg fra det kreative byrået Also Known As. Sammen med illustratør Maria Maaneskiold, utviklet Even et visuelt konsept som smeltet sammen Arifs uttrykk med Munchs kunst.
– Designet er inspirert av den undervannsestetikken som preger utstillingen, i kombinasjon med Edvard Munchs ikoniske tresnitt-teknikker, forteller Even.
Resultatet? En eksklusiv kolleksjon med hettegensere, smykker, silkeskjerf, plakater og tilbehør til AirPods og hodetelefoner. Produktene er produsert i samarbeid med lokale produsenter innen smykker, klær og 3D print.
– Det har vært en fantastisk reise å samarbeide med et globalt anerkjent museum som MUNCH. Samarbeidet har fungert utrolig godt, og jeg er takknemlig for at museet anerkjenner verdien av å satse på et yngre publikum. Å få jobbe med en så stor artist som Arif og samtidig skape en visuell verden folk kan ta med seg hjem, har vært utrolig givende, sier Even.
Denne kolleksjonen er en del av MUNCHs større strategi for å bygge en kraftfull merkevare, samtidig som de gjør museumsbutikken til et attraktivt reisemål for lokale besøkende.
Kolleksjonen består av produkter fra samarbeidspartnerne Opp Ned Studio, Futur Store, Factory Merch Oslo, IDÈ GROUP og Lokk.
Involverte byråer
Even Suseg
AD & design
Thomas Flått
Foto & film
Michael Ray Vera Cruz Angeles
Foto & film
Involverte
Kristina Finne
Kommersiell Direktør MUNCH