ANTI tenker på Romerike

ANTI står bak kampanjen for Romerikes Blad, som du finner på perrongen til Eidsvoll-toget på Oslo S og i Lillestrøm.

IMG 3944
381975021 705523071468372 3614021209816078058 n

Hvor ofte tenker du på Romerike?

Menn tenker overraskende ofte på Romerriket, om vi skal tro TikTok. Men hvor ofte tenker de på Romerike?

ANTI står bak kampanjen for Romerikes Blad, som du finner på perrongen til Eidsvoll-toget på Oslo S og i Lillestrøm.

– Lillestrøm ligger i Romerike, forklarer kreatørene Kaja Wang, Axel Bjørne-Larsen og Elise Apall Bjørgsvik.

Det begynner å bli noen århundrer siden Romerriket falt, men nå har de plutselig tatt verden med storm igjen. En oppsiktsvekkende populær trend på TikTok går nemlig ut på at kvinner spør kjærestene sine om hvor ofte de tenker på Romerriket. Det viser seg å være ganske ofte.

– I Romerikes Blad så er naturligvis nyheter i fokus, men vi tenker alltid på hvordan vi synliggjør oss mer og ikke minst styrker merkevaren vår. Vi hadde fått med oss denne TikTok-trenden, så da ANTI kom til oss med denne ideen så syntes vi at det passet bra med vår markedsføringsstrategi. Det var en gøy idé, med tydelig budskap og rask utførelse, forteller Nio Amini, markedskoordinator i Romerikes Blad.

Spørsmålet som stilles i de populære TikTok-filmene er «Hvor ofte tenker du på Romerriket?». Veien derfra til reklamebudskapet, som denne uken kan sees på togstasjonen på Lillestrøm og på Oslo S, var kort.

– Enkle ideer er ofte de beste, når man skal erobre folks oppmerksomhet. I dette tilfellet behøvde vi bare å fjerne en «r» og en «t» og så var budskapet klart, forteller Øistein Engelsen Fjæra, rådgiver i Anti.

Andre involverte

N

Nio Amini

Markedssjef i Romerikes Blad