
Dramatiseringen er et eksperiment der TV 2-fotografer rundt om i Norge fikk i oppgave å filme folk på hjemstedet sitt i to sekunder på akkurat samme tidspunkt, på den samme dagen. De små fragmentene ble så satt sammen til én lengre film. Det hele er tonesatt av Gabrielle og Daniel Kvammen, som også figurer i et av 2-sekundersklippene.
– Med denne filmen vil vi demonstrere hvor viktig det er for TV 2 å by på historier med et personlig og nært perspektiv. Internasjonale TV-giganter må gjerne konkurrere med oss på blockbustere og serier som hele verden liker, men ingen skal slå oss på innhold som føles nært, viktig og lokalt, sier Marianne Eskeland som er leder for merkevareprosjektet i TV 2.
– Det var uvant å slippe kontrollen såpass under en filmproduksjon, og vente på at «sekundene våre» skulle tikke inn fra de ulike stedene. Heldigvis var det gjort gode forberedelser, slik at vi visste at situasjonene på en eller annen måte ville utfylle hverandre. Ingen viste fingeren til kamera heller, noe som kanskje var litt synd, sier Per Erik Jarl, en av kreatørene bak konsept og film.
– Med konseptet vil vi bygge den naturlige broen mellom TV 2 som mediehus og den mangefasetterte befolkningen som utgjør Norge. Det er en plattform som skal gjøre TV 2 relevant hele tiden og hvor de magiske TV 2-øyeblikkene bindes sammen med de uendelig mange menneskelige øyeblikkene, sier Christian Hygen, også en del av det kreative teamet hos ANTI
Involverte byråer

Karoline Bye Olerud
Prosjektleder
Ida & Andreas
Regissør
Ida Nilsen
Produksjonsleder
Uhørt AS Postproduksjon
Ohlogy Music Supervision
Andre involverte
Lene Bjørck
Kommersiell direktør i TV 2
Annette With
Kanalsjef, publisering i TV 2