
– Målgruppen for undervisningsopplegget til årets TV-aksjon er elever fra 1.-10. trinn, og vi ønsket derfor å lage noe som fanget oppmerksomheten deres uavhengig av alder. Bruk av humor i pedagogisk formidling av seriøse temaer, er et grep vi i Salaby ofte benytter oss av – vi ønsker rett og slett å gjøre læring gøy!, sier Jørgen Walderhaug Jensen i Gyldendal.
– Animasjonsfilmen fra Babusjka har bidratt til nettopp dette, og den har blitt sett nesten 80.000 ganger siden publiseringen i august. Å samarbeide med så flinke folk har gjort prosessen med å lage filmen både spennende og lærerik, og vi er utrolig stolte over resultatet, sier Walderhaug Jensen.
– Å jobbe med prosjekter som både sørger for verdifull læring hos målgruppen, og som samtidig ligger vårt hjerte nær, er berikende. Det var en morsom prosess, med mye humør og mye innsats, og vi er veldig fornøyd med å gi dyrene i havet en stemme, slik at de blir hørt, sier Kreativ Leder i Babusjka, Mads Astrup Rønning.
Involverte byråer
Syver Sanengen
Illustrasjon og animasjon
Ernst Føyn
Illustrasjon og animasjon
Marielle Torsvik
Produsent
Involverte
Linn Daatland Sagen
Redaksjonssjef GU Salaby
Jørgen Walderhaug Jensen
Konstituert redaksjonssjef GU Salaby
Gjertrud Skarsvåg Langva
Digital Redaktør GU Salaby
Silje Foss Langeland
Digital Redaktør GU Salaby
Hege Lind
Konsulent GU Salaby
Fredrik Welde-Solsvik
Designer GU Salaby
Veronica Bruer
Organisasjonskoordinator, TV-aksjonen NRK WWF