BankAxept leser tanker og løser problemer til bedriftseierne i ny kampanje

Det er ikke alle bedrifter som er klare over hvilke fordeler man har med BankAxept som betalingsløsning. Det skal en ny B2B-kampanje signert Anorak NoA endre på.

Bank Axept B2 B

BankAxept er på lufta med sin største bedriftskampanje noensinne for å minne bedriftseiere over hele det ganske land om hvilke fordeler det er for både dem og for kundene deres igjen å bruke BankAxept som betalingsløsning.

– BankAxept har siden etableringen på 1990-tallet vært drevet som en felles infrastruktur eid av alle bankene i Norge. Men BankAxept er mer enn infrastruktur! Vi er også hele Norges betalingskort, og en garantist for knirkefri betaling for bedriftene og deres kunder. Det er nå fem år siden sist vi var ute og snakket om BankAxept i en nasjonal kampanje. Det er gledelig å kunne henvende oss til alle bedriftene der ute, og minne dem på fordelene ved å bruke BankAxept fremfor andre globale betalingsaktører, sier Ida Håvik, leder for marked og kommunikasjon i BankID BankAxept AS.

«God butikk for din butikk»

– Vi vet at bedriftseiere, særlig i små-og mellomstore bedrifter, har mange hatter og mye å tenke på. Ideen er å vise hva som kan skje hvis bedriftseiere må tenke på betalingsløsninger i stedet for hårvask, pølseservering og familieportretter. Moralen? Bytt til BankAxept, så får du mer tid til å tenke på det du egentlig skal tenke på. «God butikk for din butikk» som vi kaller det, sier Lars Holthe og Peter Power, kreativt team i Anorak NoA.

– Anorak har tatt tak i innsikt om målgruppen, og har jobbet integrert med BankAxepts nye merkevareplattform. Ved bruk av kreativitet håper vi å nå ut til en svært viktig målgruppe for oss, nemlig alle de små og mellomstore bedriftene i alle kriker og kroker i landet vårt. Veldig mange av disse vet ikke at det kan være mye å spare ved å ta betalt med BankAxept, og at vi både har raskere oppgjør og reserveløsning. Så må jeg bare legge til at vi er veldig stolte av å få vår største bedriftskampanje noensinne på lufta. Det er stort for oss!, sier Anne Bergwitz- Larsen, markedsansvarlig for BankAxept.

Filmene er produsert av Anorak Film med Martin Iversen på regi. Kampanjen lanseres i uke 41 og skal rulle og gå på TV, radio og digitalt for å engasjere bedriftseiere over hele landet.

Involverte byråer

Anorak Film Filmproduksjon
M

Martin Iversen

Regissør

M

Magnus Furse

DP

H

Henrik Pedersen

Klipp

D

Didrik Bråthen

Grade

OnzOnz Lyd – etterarbeid
O

Odin Brække

Lyd – etterarbeid

84646 30ed1 original
Sagveien Resort Lyd – etterarbeid
H

Håkon Nybø

Lyd – etterarbeid

Andre involverte

A

Anne Bergwitz-Larsen

Markedsansvarlig i BankAxept

I

Ida Håvik

Leder, Marked og kommunikasjon i BankAxept

H

Hege Steinsland

Kommunikasjonssjef i BankAxept