Coop og ANTI ber kvinner klemme puppene sine

Oktober er Rosa Sløyfe-måneden, og i den anledning tar Coop og ANTI i bruk en uvanlig mediemiks for å slå et slag for brystkreftsaken.

X394621709 1324839601539708 5739273739552930287 n

Oktober er som kjent Rosa Sløyfe-måneden. Coop har støttet Rosa sløyfe helt siden 2006, ved å donere en andel av frukt- og grøntsalget til brystkreftsaken. Til årets kampanje har Coop i samarbeid med ANTI valgt en uvanlig mediemiks: Istedenfor å klistre budskapet på tradisjonelle medieflater, har de klistret budskapet som klistremerker på tusener av avokadoer i Coop sine grønnsaksdisker. Budskapet er nemlig: Klem heller puppene dine!

– Alt for mange klemmer på avokadoer i grøntdisken, og alt for få klemmer på puppene sine for å sjekke seg. Det viktigste Coop gjør for Rosa Sløyfe er selvsagt pengene som doneres, men det er også viktig å bidra til høyere bevissthet og at flere sjekker seg selv, forteller Torstein Drogseth, rådgiver i ANTI.

Kreatørene bak kampanjen forteller at ideen dukket opp ganske tilfeldig.

– Både avokadoklemming og puppeklemming er temaer vi har grublet på tidligere. Og så sa det klikk da vi skjønte at de to budskapene kunne bli til ett, sier Kaja Wang og Axel Bjørne-Larsen i ANTI.

393857771 864775331925508 1645042095915383698 n

Involverte

P

Per Olav Andersen

Ansvarlig hos kunde