Denne våren promoterer Coop den prisvinnende grillserien Grill Perfekt gjennom en mockumentar-vri på den smått pretensiøse matserien Chef’s Table. Matvarekjeden følger dermed opp sine filmer om delingsøkonomi med et nytt reklamekonsept som leker med en annen kjent Hollywood-sjanger.
– Norske TV-skjermer er mettet med jovial grillreklame fra april til august, og for oss var det viktig å gjøre noe som brøt litt med sjangeren. Viser du bare kjendiskokker og fristende grillmat er det lett å forsvinne i mengden, men her håper vi å ha laget noe som blir lagt merke til, sier Bård Rostrup Gabrielsen og Sindre Fosse Rosness, kreativt team i ANTI.
I filmene møter vi to karakterer som er modellert tett opp mot mesterkokkene i originalserien, men deres filosofering rundt grillmat er dratt noen hakk lenger. Ting blir litt mer komplisert enn det trenger å være.
– Ved å sette produktene våre inn i et univers hvor gode råvarer er alfa omega får vi understreket kvaliteten på Grill Perfekt-serien, samtidig som at vi får tullet litt med hvor komplisert det egentlig er mulig å gjøre noe så enkelt som å grille, smiler markedssjef i Coop, Per Olav Andersen.