Coop Prix og ANTI lanserte «herreklubb» på kvinnedagen

Mens Club ble i dagene før 8. mars teaset som enda en klubb for menn. På kvinnedagen åpnet klubben, og da viste det seg at Mens Club var laget for en helt annen mens enn først antatt.

Mensclub2

Bakgrunnen for det hele er at Coop Prix nå gir kundene sine 25 % medlemsrabatt på alle mensprodukter. Ide og konsept er utviklet av ANTI.

– Vi ønsket pirre nysgjerrigheten både hos menn og kvinner på hva slags klubb som egentlig skulle åpne. I den filmatiske fremstillingen av The Mens Club ønsket vi å skildre et vibrerende felleskap i flotte og innbydende omgivelser, der mensen langt fra er noe tabu. På denne måten håper vi på å ufarliggjøre mensen, som i dag er nesten komisk anstrengt for mange, sier Elise Apall Bjørgsvik og Bjørn Solli, kreativt team i ANTI.

Gjennom å lansere rabatten på denne måten ønsker Coop Prix å bidra til større åpenhet og positiv samtale om mensen – et naturlig tema som det knyttes stigma og tabuer til. Målet er at medeiere skal kjøpe sine mensprodukter med selvfølge og stolthet.

– Som kjede må vi i Coop Prix alltid fornye oss og nå frem til både unge og gamle. Og skal vi nå frem til unge må vi også tørre å ta et standpunkt, forteller Maria Skundberg, Markedssjef i Coop Prix.

Lanseringskampanjen lanseres bredt i sosiale medier og digitalt, på både Facebook, Instagram, Snapchat og med egen challenge på Tik Tok. I tillegg mobiliseres en rekke influencere, blant annet Harm og Hegseth på VGTV, Anniken Jørgensen, Kristin Gjelsvik og Emilie Lein.

Involverte byråer

91126 20304 original
ANTI
H

Hildegunn Holtet

Prosjektleder

M

Mathilde Sjulstad

Formgiver

K

Kjell Ekhorn

Design

J

Jon Forss

Design

L

Linn Engen

Produsent

P

Pål Ulvik Rokseth

Filmfotograf

P

Pernille Sandberg

Stillfotograf

96433 ec65a original
Ekko Agency Music Supervision
S

Siri Black 

Vokal

Ø

Øyvind Blomstrøm

Instrumenter

C

Chris Holm

Instrumenter

K

Kim Åge Furuhaug 

Instrumenter

T

Tom Roger Rogstad

Mix & Master

Shortcut Oslo Etterarbeid

PHD Mediebyrå

Andre involverte

M

Marius Ramdahl

Influencer

F

FUSE

Influencer