Bakgrunnen for det hele er at Coop Prix nå gir kundene sine 25 % medlemsrabatt på alle mensprodukter. Ide og konsept er utviklet av ANTI.
– Vi ønsket pirre nysgjerrigheten både hos menn og kvinner på hva slags klubb som egentlig skulle åpne. I den filmatiske fremstillingen av The Mens Club ønsket vi å skildre et vibrerende felleskap i flotte og innbydende omgivelser, der mensen langt fra er noe tabu. På denne måten håper vi på å ufarliggjøre mensen, som i dag er nesten komisk anstrengt for mange, sier Elise Apall Bjørgsvik og Bjørn Solli, kreativt team i ANTI.
Gjennom å lansere rabatten på denne måten ønsker Coop Prix å bidra til større åpenhet og positiv samtale om mensen – et naturlig tema som det knyttes stigma og tabuer til. Målet er at medeiere skal kjøpe sine mensprodukter med selvfølge og stolthet.
– Som kjede må vi i Coop Prix alltid fornye oss og nå frem til både unge og gamle. Og skal vi nå frem til unge må vi også tørre å ta et standpunkt, forteller Maria Skundberg, Markedssjef i Coop Prix.
Lanseringskampanjen lanseres bredt i sosiale medier og digitalt, på både Facebook, Instagram, Snapchat og med egen challenge på Tik Tok. I tillegg mobiliseres en rekke influencere, blant annet Harm og Hegseth på VGTV, Anniken Jørgensen, Kristin Gjelsvik og Emilie Lein.
Involverte byråer
Hildegunn Holtet
Prosjektleder
Mathilde Sjulstad
Formgiver
Kjell Ekhorn
Design
Jon Forss
Design
Linn Engen
Produsent
Pål Ulvik Rokseth
Filmfotograf
Pernille Sandberg
Stillfotograf
Siri Black
Vokal
Øyvind Blomstrøm
Instrumenter
Chris Holm
Instrumenter
Kim Åge Furuhaug
Instrumenter
Tom Roger Rogstad
Mix & Master
Shortcut Oslo Etterarbeid
PHD Mediebyrå
Andre involverte
Marius Ramdahl
Influencer
FUSE
Influencer
Maria Skundberg
Ansvarlig hos kunde
Sonia Rawal
Ansvarlig hos kunde