– Helt rått og egentlig et luksusproblem. Dette er jo det alle bilforhandlere egentlig drømmer om. Det har vært svært stor interesse for ID.3 siden den ble lansert, med over 3500 kundeleverte biler på circa en måned, men etter at kampanjen gikk på lufta har interessen for å prøvekjøre den eksplodert, sier markedssjef for Volkswagen i Harald A Møller, Thomas Mietinen.
Enkel kampanjemekanikk
Nye ID.3 har en feature som gjør at bilen hilser på deg med lysene når du kommer mot den med nøkkelen i lomma. Det var denne innovasjonen TRY tok tak i da de skulle lage en digital aktivitet for å få flere til å komme til forhandler.
– Sammen med folkene i TRY Apt og Motion laget vi et slags lotteri hvor folk kan gå inn på nettside. Hilser bilen på deg, får du et lodd hvor som gjør at du kan vinne den. Og booker du prøvekjøring får du 20 lodd, sier AD i TRY, Karin Lund.
På litt over en uke har over 150.000 prøvd lykken på nettsiden, og hver gang de er inne, får de oppleve en ny feature med bilen.
– Vi har selvfølgelig forsøkt å «snike inn» litt informasjon om bilen hver gang man deltar. Målet må jo være at selv om man ikke vinner bilen, så har man blitt så imponert og fristet at man får lyst til å kjøpe den, fortsetter Lund.
«Hele» TRY-huset i sving
Kampanjeideen er utviklet i reklamebyrået i Øvre Slottsgate. Nettsiden og den digitale kampanjen rundt er laget av TRY Apt, mens TRY Motion har stått for 3D-jobbingen og filmproduksjonen. TRY OPT har hatt ansvaret i sosiale medier og spredningen av kampanjen er gjort av mediebyrået RED Media.
Kampanjen foregår fortsatt. Har du lyst til å sjekke ut om bilen hilser på deg, kan du gå inn på volkswagen.no.
Involverte byråer
TRY
TRY Opt Sosiale medier
TRY Apt Nettsiden og den digitale kampanjen
TRY Motion 3D og filmproduksjon
RED dentsu X Spredning