«Find your adventure» med Campanyon

I 2020 ble Campanyon grunnlagt med en visjon om å gjøre naturen mer tilgjengelig. Ideen om en utleieplattform som knytter naturelskere sammen og til livet ute i naturen ble født. 2023 ble et spennende år, og med sammenslåing med danske Owayy, blir Campanyon nå et av de største plattformselskapene i Europa innen sin kategori. I september 2023 begynte samarbeidet mellom Campanyon og ANTI Hamar gjennom gründer, investerings- og utviklingsselskapet G64 Vekst.

Styrking av merkevarens verdi

– Vår nye identitet, utviklet i samarbeid med ANTI Hamar og støttet av vår partner G64 Vekst, gjenspeiler vår ambisjon om å levere minneverdige og bærekraftige opplevelser, sier Alexander Raknes , co-founder og gründer i Campanyon.

– Denne formen for samarbeid er en utrolig god modell hvor man får bidratt til å styrke merkevarene i en start- up på riktig tidspunkt. Konkurransen der ute for å lykkes er stor, og de som også tenker merkevarebygging og riktig bruk av design skaffer seg en fordel i markedet og opp mot konkurrentene.

ANTI Campanyon 02x

«Find your Adventure»

– Du må selvsagt ha en unik forretningsmodell som Campanyon har, men vi vet også at selv om du er en start up så forventer markedet å møte en gjennomarbeidet identitet for at de skal ha tiltro til merkevaren fra dag én. Identitet og visuell historiefortelling er med å verdiøke selskapet. Her kommer vi inn og hjelper til med vår kompetanse for å maksimere verdien og sjansen for å posisjonere seg riktig mot sine målgrupper og sitt marked, sier Kjetil Wold, strategisk rådgiver i ANTI Hamar.

Prosjektet resulterte i ny identitet, posisjon og web-utrykk for Campanyon.

ANTI Campanyon 03
ANTI Campanyon 04
ANTI Campanyon 05
ANTI Campanyon 06

– Vårt mål er å skape sterke, varige merkevarer som resonnerer med deres publikum. Med Campanyon har vi benyttet en strategi som ikke bare svarer opp dagens behov, men også fremtidens muligheter, sier Robert Glad, kreativ leder hos ANTI Hamar.

– Det nye slagordet «Find your adventure» understreker denne visjonen og inviterer både unge og erfarne eventyrere til å utforske og verdsette naturen gjennom Campanyon-plattformen. Identiteten tar utgangspunkt i en kompassnål som hjelper brukere til å «Find your adventure» direkte i webløsningen. Den er også utgangspunktet for et designsystem hvor man guider brukerne gjennom plattformen på en funksjonell måte hvor man knytter sammen strategi, kundereise og identitet. På denne måten får man posisjonert selskapet med riktig uttrykk men også skapt verdi gjennom smart bruk av design, sier Balder Dysthe, kreativ leder og senior designer i ANTI Hamar.

Involverte

S

Ståle R. Bråtebekken

Ansvarlig hos G64 Vekst

A

Alexander Raknes

Ansvarlig hos Campanyon

K

Kristian Qwist

Ansvarlig hos Campanyon