Patta er en av de mest høythengende merkevarene innenfor streetwear. De lanserer sine egne kolleksjoner og jobber svært tett med partnere slik som NIKE, Stussy, adidas og Converse som resulterer i at de lanserer produkter gang på gang som er høyt ettertraktet.
Med 20 år i drift så har merkevaren med Amsterdam som sin hjemby, blitt en verdensomspennende kulturell maskin som definerer nye sjangre og trender innenfor mote, musikk og kunst. Tidlig i i 2022 satset merkevaren på å bygge et nytt redaksjonell plattform gjennom et fysisk magasin. Etter en god lansering av første og andre utgave av magasinet i 2022 og 2023, så tok Robert og ANTI Hamar jobben sammen for å levere design, ideer og utforming av «VOLUME THREE» som har nylig blitt utgitt i Patta’s egne butikker i Amsterdam, Milan, London og Lagos men også gjennom globale partnere verden over.
Tredje utgave
Kreativ leder i ANTI Hamar, Robert Glad, som flyttet fra Amsterdam til Norge, har i flere år jobbet sammen med Patta for å designe og formgi det som har blitt Patta sitt eget magasin.
– Målet mitt var jo å ta med både erfaring, nettverk og spennende prosjekter med meg tilbake til ANTI Hamar. Dette prosjektet startet veldig smått på rent initiativ for et par år siden og nå er tredje utgave på 126 sider med to ulike cover, gitt ut i butikker verden over. Det har vært en utrolig reise sammen med Patta og det er fantastisk å kunne ta med et slikt prosjekt til Hama, sier Robert Glad.
Et nettverk av historier og personligheter
«VOLUME THREE» fokuserer seg på samtidskultur innenfor kunst, musikk, mote, sneakers, meninger og ideer fra mennesker i nettverket til Patta. På forsiden har de bestemt seg for å utgi to ulike cover med artistene Cash Cobain og Arthur Russel, som i hvert sitt felt er banebrytende artister, knyttet til Patta.
– Det spennende med dette magasinet er at det virkelig viser hvor stort Patta sitt univers er. Det er så mye mer enn bare sneakers og streetwear. Derfor er dette et fantastisk prosjekt å jobbe med fordi vi kommer i kontakt med et bredt spekter av historier, personligheter og ideer som vi jobber for å oversette til en redaksjonell opplevelse som stemmer overens med Patta sine verdier, sier Kjetil Wold, strategisk rådgiver i ANTI Hamar.
Magasinet er tilgjengelig i Patta sine butikker i Amsterdam, London eller Milano.
Involverte byråer
Involverte
David Kane
Editorial Chief, Patta Magazine
Chris Danforth
Deputy Editor, Patta Magazine
Guillaume «Gee» Schmidt + Edson Sabajo
Co founders, Patta Sneakers
Vincent Van De Waal
Creative Director, Patta Sneakers