Med linjer som på ulike måter viser at fremtiden er misunnelig, befester Altibox posisjonen som leverandør av superraskt fiberbredbånd, med kapasitet man skulle tro hører fremtiden til.
– Menneskers måte å konsumere underholdning på er i stor utvikling, og valg av bredbåndsleverandør er egentlig et valg av infrastruktur for fremtiden. Med 100 prosent fiber helt frem, leverer Altibox teknologi som er rigget for å takle denne nye tv- og bredbåndshverdagen. Dette ville vi få frem i vår nye utendørskampanje, uttaler Lene Bjørck, rådgiver for Altibox.
Kampanjen er illustrert av Magnus Voll Mathiassen, og byrået sier valg av illustratør var opplagt.
– I stedet for å forsøke å spå hvordan internettdingsene og onlinehverdagen vår kommer til å se ut om fem år, valgte vi å se for oss hvordan folk fra fremtiden reagerer når de får høre at vi har hastigheten og kapasiteten deres allerede i dag. Da passet Magnus og hans futuristiske strek perfekt, sier Emil Hafslund og Sondre Røe, kreativt team i Anti.
Per Kristian Voss Halvorsen, kreativ leder i Anti, mener Altibox er en drømmekunde.
– Jobben vår blir ekstra morsom når vi får mulighet til å jobbe med en modig kunde. De ønsker å utfordre i valg av budskap og ikke minst i måten vi forteller det på, og det håper vi denne kampanjen gjør, avslutter han.