Hovedidéen bak FUS! sin nye identitet ligger enkelt og greit i navnet. De skal være fus på å lage god film, uansett format. De er også blitt kjent for mange som førstevalget når det kommer til å få mye ut av lite, uten å gå på kompromiss på kvalitet. Den nye identiteten har et solid system i bunn, med en god dose lekenhet på toppen, ikke helt ulikt FUS! selv, med andre ord.
– Den lekne ikon-bruken er med på å skape oppmerksomhet og fremhever humoren som ligger i mange av FUS! sine produksjoner. Under der er det et ganske stramt grid- og typografisystem, som bidrar til å fremheve innholdet på en enkel, upretensiøs og så oversiktlig måte som mulig, sier senior designer i ANTI, Kristoffer Eidsnes.
Konseptet er utvidet med en rekke forskjellige hender som FUS! kan bruke i alle mulige sammenhenger; fra klistremerker og t-skjorter til oppdateringer i sosiale medier og i treatments. Store skumgummihender til bruk under opptak og i møter er derimot ikke i produksjon. Foreløpig.
– ANTI har levert til de grader på denne jobben. Hvordan de med en gang kom opp med konseptet med å bruke hånda som symbol på FUS! var for oss utrolig forløsende. Nå gleder vi oss til å vise fram historiene våre i et lekent univers, avslutter daglig leder i FUS!, Glenn Huth Mæland.
Involverte byråer
Francesca Miani
Illustratør
Jennie Andersson
Prosjektleder