Fordi «Godt håndverk gir god smak». Og kanskje godt håndverk gir god reklame også?
Etter oppmerksomheten på Oslo S å dømme, så gjorde det det. Og da kunstneren omsider var ferdig, fikk kunsten henge til utstilling en uke til på togstasjonen.
Deretter gikk malerienes ferd videre til fotograf Sigve Aspelunds fotostudio, der det ble foreviget i plakat-form og spredt for alle JCDecaux-vinder i en dekningskampanje landet rundt.
Nå vurderes det hva som skal gjøres med maleriene videre. Støve bort på lager skal de i hvert fall ikke. Men det, er en historie for en annen KF-sak.
– Vi er enige i alt som står i avsnittet over, sier kreatørene Kaja Wang og Axel Bjørne-Larsen.
For de ekstra kunstinteresserte, kunne man følge maleprosessen i daglige video-oppdateringer på Coops SoMe-sider.
Involverte byråer
Hege Nalum-Utaker
Prosjektleder
Eivind Aurstad
Fotograf
Involverte
Thomas Klevjer
Kunstner
Per-Olav Anderssen
Ansvarlig hos COOP
Vibeke Trasti
Ansvarlig hos COOP
Marie Pedersen
Ansvarlig hos COOP