Julehjelp fra Rimi og Anti

Anti står bak strategi og kreativ utvikling på Rimis nye julekampanje.

54554 50423 original

Tirsdag var det premiere på Rimis Julekampanje. Sentralt i kampanjen er samarbeidet Rimi har inngått med Frelsesarmeen og Julegryta, for å spre julens gleder til så mange som mulig.

– Tidlig i høst diskuterte vi med Rimi hvordan vi kunne skille oss ut og hjelpe kundene med enklere julehandel og forberedelser, spesielt barnefamilier som er inne i en travel tid der små og store har mye å gjøre. Hvordan kunne vi hjelpe familien med å hjelpe andre? Rimi hjelper familien med gode priser og godt utvalg til jul, og sammen hjelper Rimi og kundene noen som ikke har det like bra. Denne tanken vakte entusiasme og begeistring, og ble raskt forankret og konkretisert. Vi kontaktet Frelsesarmeen, som også satte svært stor pris på initiativet, og nå er kampanjen klar. Når du handler på Rimi, kan du kjøpe et gavekort med valgfritt beløp, som går rett til Frelsesarmeens Julegryte, sier Erik Heisholt, kreativ leder i Anti.

Symbolske julegryter

– Vi vet at både våre kunder og Rimis ansatte er mennesker som genuint ønsker å hjelpe, og nå har vi gjort det enkelt for dem å kunne bidra til Frelsesarmeens Julegryte mens de handler julevarene hos oss. Vi har satt opp symbolske Julegryter i alle landets Rimi-butikker, og her kan du legge gavekortet ditt oppi på vei ut av butikken. Det kommer mange lokale Rimi-inititativ for å forsterke denne aktiviteten, og allerede før kampanjen er satt i gang på ordentlig, har det strømmet inn mange tusen kroner hver dag. For hvert gavekort kundene velger å gi til Julegryta, gir Rimi i tillegg 10 kroner, sier Hege Hildeng, Marketingsjef i Rimi.

– Filmen snakker på en symbolsk måte om dette, og både form, tonalitet og budskap, samt selve samarbeidet med Frelsesarmeen er forhåpentligvis overraskende på en positiv måte fra Rimi. Vi ønsket å skape julestemning på en ekte måte, uten å bli klisjefylte, sier Heisholt.

Filmen er produsert av Motion Blur og regissert av Henrik Sander.