Nå blir det høy trynefaktor i BankID-appen!

Ny kampanje fra BankID, den første på fire år. Den er egentlig helt på trynet.

Morratryne

BankID er Norges desidert største digitale identifiseringtjeneste. Tjenesten brukes 2,5 millioner ganger hver dag, og har høy tilfredshet blant sine 4,4 millioner brukere. Nå ønsker BankID å bidra til å gjøre handleopplevelser og innlogginger enda smidigere og frie for knirk – ved å tilby BankID med ansiktsgjenkjenning, fingeravtrykk eller PIN i BankID-appen.

Målet med kampanjen er å vise at BankID nå går enda raskere med app – og gjennom det få flere til å laste ned og ta den i bruk. Appen har i dag 1,7 mill. brukere, men det er plass til langt flere. Fortsatt er det mange som holder på kodebrikka eller BankID på mobil. Den største fordelen med å gå over til app, er lynrask identifisering takket være ansiktsgjenkjenning. Eller trynegjenkjenning, som vi kaller det.

En gjeng med tryner

– Ideen til kampanjen er egentlig bare en kombinasjon av to tanker. Den ene at ansiktsgjenkjenning funker uansett hva slags ansikt man har. Den andre at det finnes et annet særnorsk ord for ansikt: nemlig tryne. Ansiktsgjenkjenning ble til trynegjenkjenning, og plutselig fikk vi tilgang til en gjeng med tryner som kunne hjelpe oss med å kommunisere nyheten om at BankID nå har trynegjenkjenning, og dermed går raskere, sier kreatørene bak kampanjen, Lars Holthe og Peter Power.

– Vi synes ideen rimer godt med BankIDs tradisjon for å leke med det norske språk, og håper folk laster ned BankID-appen – uansett hva slags tryne man har, fortsetter de.

– BankID-appen gjør hverdagen enklere og raskere. Det gleder vi oss til å fortelle om, i det som er vår første reklamekampanje på fire år. Mange er veldig glade i BankID på mobil, som er i ferd med å fases ut. Ved å løfte frem en av de største fordelene med appen, ønsker vi å motivere enda flere til å ta den i bruk. Og selv om den også fungerer med fingeravtrykk og PIN, er ansikter mye morsommere å spille på. Dermed ble det en trynekampanje, sier Ida Håvik, leder for marked og kommunikasjon i BankID BankAxept.

Kampanjen går på lufta 24. april, hovedsakelig via Online Video, sosiale medier, OOH, radio og Kino – i tillegg til BankIDs egne kanaler.

Trynevisa

Bankid_trynevisa_r128.mp3
Last ned

Andre involverte

B

Bjørn Granlund

Head of Marketing BankID

I

Ida Håvik

Leder Marked & Kommunikasjon BankID