Posten lanserer sommerkampanjen E(MERCH)ING

Eksklusivt festivalmerch designet av MA$ARATI for festivalsommeren som ikke ble noe av.

Emerching hovedbilde
Onkl P
Onkl P
Ma arati 2
MA$ARATI
Ma arati 1
MA$ARATI
Matoma
Matoma
Isah
Isah
Highasakite
Highasakite
Gabrielle
Gabrielle
Rikke og Anette
Teamet: Rikke Sofie Jacobsen og Anette Bellika Finnanger i Pol.

I fraværet av festivalsommeren lanserer Posten sommerkampanjen E(MERCH)ING – et samarbeid med kunstneren MA$ARATI som har spesialdesignet Limited Edition t-skjorter for artistene OnklP, Isah, Gabrielle, Highasakite og Matoma. Kolleksjonen kommer i et begrenset opplag og vil bli solgt etter «førstemann til mølla»-prinsippet. Inntektene går til hver enkelt artist, som et plaster på såret for avlyste sommeroppdrag. Bak kampanjen står reklamebyrået Pol.

Promofilm. Se alle artistfilmene nederst i saken.

MA$ARATI er internasjonalt anerkjent for sin kunst, klesdesign og tatoveringer, og lager blant annet klær for noen av verdens mest kjente rappere som Travis Scott og Post Malone. 29-åringen fra Hamar har en helt særegen stil og omtales ofte som en kunstner det er umulig å plassere i bås.

– Festivalsommeren betyr mye for folk. Musikk, kunst og kultur betyr mye for folk. Når dette blir revet bort av et virus, så er det fint å ta opp kampen og likevel skape noe bra, sier MA$ARATI, eller Mathias Nordby som han egentlig heter.

Stolte over prosjektet

Posten, som står bak prosjektet, har aldri tidligere lansert et prosjekt som forener kunst, musikk og et ungt publikum på en måte som dette. De håper at dette skal klare å skape noe som betyr noe for målgruppen, et kult minne fra en helt annerledes festivalsommer.

– Når det ikke blir festivaler, så skal det i hvert fall bli merch! Artistene som skulle opptre på norske festivaler i sommer hadde gledet seg, og vi i Posten hadde som sponsor på flere festivaler gledet oss til å treffe publikum. Planen vår var å tilby enkel hjemlevering av merch direkte fra festivalene. Slik ble det ikke. Men når noe forsvinner gir det rom for at nye ting kan gro frem, sier Monica Solberg, markedssjef i Posten.

– Vi har valgt å samarbeide med MA$ARATI fordi han er en kunstner helt utenom det vanlige, som engasjerer både trendsettere og tungvektere innen hiphop- og popkulturen. Dette er unge mennesker som også handler mye på nett, og således utgjør en veldig viktig målgruppe for Posten fremover, forteller Solberg.

Ung og kresen målgruppe

– Det er jo alltid vanskelig å skape noe som får oppmerksomhet hos en kresen målgruppe som er allergisk mot reklame. Tiden vil vise om vi har klart det, men første drop av OnklP sin merch og trafikk til nettsiden viser i alle fall en god trend, sier det kreative teamet bak kampanjen, Rikke Sofie Jacobsen og Anette Bellika Finnanger i Pol.

– Det har vært viktig for oss å få dette til å virke så organisk som mulig. Det har vært en utfordring å få frem både Posten som tydelig avsender, og samtidig få til et formspråk som snakker til målgruppen på en måte de liker. Men vi er superfornøyd med det Also Known As har levert på det visuelle uttrykket og på filmproduksjon, og at prosjektet har fått med så kjente artister, takket være Aram og No Name Oslo, avslutter Jacobsen og Finnanger.

T-skjortene vil bli sluppet løpende de neste ukene på: http://emerching.posten.no

Onkl P
Matoma
Isah
Highasakite
Gabrielle

Involverte byråer

Also Known As Film og design
T

Thomas Flått

Regi og klipp

M

Martin Kopperud

DOP og Grade

E

Even Suseg

Design og Motion

M

Michael Ray

VC Angeles

T

Tommy Tee

Musikk

J

Jens Falkenberg

Lyddesign

94321 c284c original
TRY Apt Nettsider
M

Michel de Brisis

Utvikling

D

Daniel Skogly

Utvikling

L

Linda Tillier

Prosjektleder

Andre involverte

M

Monica Solberg

Ansvarlige hos kunde

H

Hege Barbara Aarhus

Ansvarlige hos kunde