Rett før sommeren valgte REMA 1000 å inngå et samarbeid med TRY. Nå er første kampanjen klar med mange ulike uttak. Kampanjen har fått navnet «Smarthus» og har premiere på tv, kino og sosiale medier i disse dager.
– Smarthus kommer garantert til å være en del av fremtiden, men vi anbefaler ingen å stemmestyre ytterdøra og peisen helt ennå, og særlig ikke på dager man skal til tannlegen, sier AD i TRY, Karin Lund.
Stor kampanje
– Det er viktig for oss å få frem at dette ikke bare er en reklamefilm, men et univers vi skal leke med i mange formater og kanaler, sier Øystein Halvorsen i TRY.
Filmene til tv og kino er produsert av Bacon med Andreas Riiser på regi, mens Opt står for produksjonen av SoMe-innholdet.
– Digitale hoder i OPT har fått leke seg med universet som er laget av kreatørene i TRY, der resultatet blir skreddersydde løsninger for drøssevis av digitale kanaler og formater. Vi gleder oss til å se samspillet mellom kanalene utover høsten, sier Gunnar Stensaker, daglig leder i OPT.
Drahjelp fra Jennifer Lopez
Musikken som brukes i reklamefilmene er Jennifer Lopez med «On the floor», som herjet dansegulvet i 2011. Musikkvideoen med Pit Bull er sett over en milliard ganger på YouTube.
– Vi hadde nok ikke drømt om at vi noen gang skulle spørre om rettighetene til en Jennifer Lopez-låt. Men denne gangen var vi faktisk litt avhengig av at hun sa ja, sier Halvorsen.
Kampanjen ble lansert og presentert for mer enn 600 kjøpmennene i REMA 1000 på riksmøtet på lørdag.
– Vi er imponert over hvordan TRY har klart å aktualisere et av de mer etablerte reklamekonseptene i norsk reklame, og ekstra sterkt blir det når vi får knyttet vårt kanskje aller viktigste prisbevis «Middag for under 100-lappen» til den overordnede profilkommunikasjonen, sier Per Åge Dahl, markedsdirektør i Rema 1000
Utmerkelser
-
Gullblyanten 2019 Effekt
-
Gullblyanten 2018 Film