Stemmestyr(ing) fra REMA 1000 og TRY

TRY debuterer med første jobb etter at de fikk REMA 1000 på kundelisten. Konseptet «Det enkle er ofte det beste» lever videre, men tematikken er ny og aktuell.

90359 34344 original
90360 d3eb3 original
90361 515f8 original
90362 1c3a1 original
90363 8a9bd original
90364 2e0c7 original

Rett før sommeren valgte REMA 1000 å inngå et samarbeid med TRY. Nå er første kampanjen klar med mange ulike uttak. Kampanjen har fått navnet «Smarthus» og har premiere på tv, kino og sosiale medier i disse dager.


– Smarthus kommer garantert til å være en del av fremtiden, men vi anbefaler ingen å stemmestyre ytterdøra og peisen helt ennå, og særlig ikke på dager man skal til tannlegen, sier AD i TRY, Karin Lund.


Stor kampanje


– Det er viktig for oss å få frem at dette ikke bare er en reklamefilm, men et univers vi skal leke med i mange formater og kanaler, sier Øystein Halvorsen i TRY.


Filmene til tv og kino er produsert av Bacon med Andreas Riiser på regi, mens Opt står for produksjonen av SoMe-innholdet.


– Digitale hoder i OPT har fått leke seg med universet som er laget av kreatørene i TRY, der resultatet blir skreddersydde løsninger for drøssevis av digitale kanaler og formater. Vi gleder oss til å se samspillet mellom kanalene utover høsten, sier Gunnar Stensaker, daglig leder i OPT.


Drahjelp fra Jennifer Lopez



Musikken som brukes i reklamefilmene er Jennifer Lopez med «On the floor», som herjet dansegulvet i 2011. Musikkvideoen med Pit Bull er sett over en milliard ganger på YouTube.



– Vi hadde nok ikke drømt om at vi noen gang skulle spørre om rettighetene til en Jennifer Lopez-låt. Men denne gangen var vi faktisk litt avhengig av at hun sa ja, sier Halvorsen.


Kampanjen ble lansert og presentert for mer enn 600 kjøpmennene i REMA 1000 på riksmøtet på lørdag.


– Vi er imponert over hvordan TRY har klart å aktualisere et av de mer etablerte reklamekonseptene i norsk reklame, og ekstra sterkt blir det når vi får knyttet vårt kanskje aller viktigste prisbevis «Middag for under 100-lappen» til den overordnede profilkommunikasjonen, sier Per Åge Dahl, markedsdirektør i Rema 1000

Utmerkelser

  • Gullblyanten 2019 Effekt

  • Gullblyanten 2018 Film