– Rå rebranding

Oss persere i mellom: Denne uken gikk Kudos-stafettpinnen fra Aram Zarkoob, prosjektleder i Kitchen til Behnam Farazollah, strategisk leder i ANTI.

61396 2f8c3 original
«Born Risky», rebranding av 4 Creatives for Channel 4.
61399 71e92 original
«Meet the Superhumans», Paralympics, Channel 4.

Strategisk leder i Anti, Behnam Farazollahi

Behnam Farazollahi

er strategisk leder og kreatør i ANTI. Han er utdannet historiker fra UiB, men har gjennom rollen som markeds- og pr-sjef for Slottsfjell og by:Larm havna i «bransjen». Har tidligere jobbet som rådgiver og kreatør i Dinamo og Jimmy Royal. Behnam er også eier og utgiver i musikkmagasinet ENO, som for tiden er i kryosøvn (men våkner snart, ifølge eieren).

– Det viktigste først, jeg håper ikke det vondet hendene dine noe smerte (takk, direkte oversatt fra poetisk persisk) Aram, å sende pinnen videre til meg.

Nevn et inspirerende internasjonalt eller utenlandsk arbeid du gjerne skulle ha lagd selv.

– Problemet er jo å nevne bare ett case når man først er igang. Sjukt mye som inspirerer meg, så det har vært vanskelig å korte ned til de jobbene som har inspirert meg mest, men her er i hvertfall noen.

«Born Risky», rå rebranding av Channel 4 fra 4 Creatives. Den treffer klokkerent med både strategi og utførelse. [Se også filmen i mediespilleren.)

– Enda et nydelig uttak filmen «Meet the Superhumans» [i mediespilleren]. Attitude i teksten, det visuelle, musikken og seff det at storyen har en emosjonell sting midt i der et eller annet sted. En ident du har lyst til å se om og om igjen. Og det for Paralympics (no pun).

– En annen rebranding er Wolff Olins for Aol. Utallige muligheter, veldig fleksibelt, men alltid deilig lekent og delikat utført.


– Veit av erfaring at det er mye rett i å gjøre feil, så skulle ønske jeg gjorde denne feilen, som ledet til den enkle men supersmarte logoen til Sonos.

– Så må jeg jo seff ha med denne, bare fordi jeg har brukt utallige timer (hjemme altså) på å leite etter Nessie siden Google lanserte. Tipper denne har ganske gode vinnermuligheter i Cannes 15.

– Langt, langt der ute, men jeg fikk lyst på en sånn bil, jeg. Retrofuturistisk, visuelt absurd film. Litt inspirert av «Mad Max» kanskje? Også er det jo Grace Jones da, verdens skumleste, men samtidig råeste dame. Skulle så gjerne vært flue på veggen når denne ideen ble pitchet i 1985.


Fortell om en norskprodusert jobb du er glad i.

– Her kunne jeg glatt sagt passene til Neue eller coverne til Kim Hiorthøy, men velger en reklamejobb som er seminorsk, «One Copy Song» for Adam Tensta av Morten Halvorsen m.fl. Gjennomført, banebrytende og en jobb som står seg bra fremdeles.


Hvem vil du sende stafettpinnen videre til, og hvorfor?

– Jeg sender pinnen over dammen til Christin Malén Andreassen i Ogilvy NYC fordi jeg lurer på hva som skjer der borte, og fordi hun generelt er et godt menneske. Også er hun flink da. Det teller jo litt.

«Meet the Superhumans», Paralympics, Channel 4.

«Born Risky», rebranding av 4 Creatives for Channel 4.