Det vi driver med

Ukens Kudos kommer fra Jens Petter Aarhus, kreativ leder i Anorak. Se hvilken klassisk norsk film som var medskyldig i at han fikk lyst til å begynne å jobbe med reklame.

63682 b5fab original
«Ballroom Blitz» (2000) for Norsk Tipping Lotto av New Deal DDB.

Kreativ leder og partner i Anorak, Jens-Petter Aarhus. Til høyre: Hallvard Fjeldbraaten.

Jens-Petter Aarhus

er kreativ leder og en av grunnleggerne av Anorak. Han er utdannet ved Westerdals, og har tidligere jobbet i DDB.


Nevn et internasjonalt arbeid du gjerne skulle ha lagd selv.

– Det er jo dødsvanskelig å bare velge én jobb. Og helst skulle man jo gravd frem et eller annet obskurt i et øst-europeisk reklamearkiv. Men Droga5 sin «Help I want to save a life» for Help Remedies er så fantastisk godt tenkt. Den minner meg alltid på at det vi driver med er å løse problemer. Ihvertfall så liker jeg å tenke det.

Hvis du ikke synes den er noe morsom, så er du rett og slett ganske kjip.


Fortell om en norskprodusert reklamefilm du er glad

– «Ballroom Blitz». Tror jeg var sånn 15-16 år når den filmen her rulla ut på TV. Jeg humra godt da, og jeg humrer fortsatt når jeg ser den idag. Hvis du ikke synes den er noe morsom, så er du rett og slett ganske kjip. I mine øyne så er det en av de beste reklamefilmene som er laga i Norge. I tillegg så var det vel en av de jobbene som gjorde at jeg fikk skikkelig lyst til å jobbe med reklame. Også får den noen ekstra emosjonelle poeng fordi jeg var så heldig å jobbe en stund sammen med mange av de smarte og fine folka som var med å lage den.

Hvem vil du sende stafettpinnen videre til, og hvorfor?

– Sender stafettpinnen videre inn i fremtiden til teamet Maria Lilly Flakk og Juliane Stensrud, som kommer rett ut fra Westerdals. Fantastisk flinke og utrolig hyggelige folk. Få se.

«Ballroom Blitz» (2000) for Norsk Tipping Lotto av New Deal DDB.