Premiere på KF-podkasten Lappemøte

I Lappemøte skal programlederne Joachim og Ingrid finne inspirasjon, råd og diskutere temaer knyttet til jobbsøking, lønn, idé, samarbeid og mye mer. Det finnes dumme spørsmål, men de må stilles de òg. 2020 har vært et snålt år, dermed kommer gode råd ekstra godt med.

Image1
Joachim Krogvold og Ingrid Waaler.
Image2

Dette er Lappemøte

Ingrid Waaler og Joachim Krogvold tar over stafettpinnen fra Carina og King, og setter i gang som programledere for Lappemøte – Arbeidstittel i ny drakt. Podkasten er produsert av Både Og, er sponset av Bring og retter seg mot unge, lovende reklame- og kommunikasjonsfolk.

Lappemøte ønsker å engasjere, inspirere og veilede nyutdannende markedsførings- og kommunikasjonsstudenter. Hver episode omhandler et nytt tema, enten det er inspirasjon, praksisplass eller frilansarbeid.

Stemmene bak mikrofonen er Ingrid og Joachim, begge fra Westerdals. Joachim (31) er utdannet Art Director med en nerdete interesse for reklame. Han har siden endte studier jobbet både i byrå og på oljerigg. Ingrid (24) jobber frilans som tekstforfatter og podkastprodusent, og stepper inn som lytterens alibi.

Det vanskelige førsteåret


I første episode får Ingrid og Joachim besøk av Hans Petter Stub fra Whydentify, og tar for seg det vanskelige førsteåret. For hva bør du egentlig si på et intervju? Er det lov å invitere seg selv på kaffe? Hvordan bruker du LinkedIn best? Hans Petter gir tips om alt fra jobbsøking til lønn, og forteller deg hva du aldri må skrive i søknaden din.

Image3
Ingrid, Hans Petter og Joachim.

Hør første episode av Lappemøte her (Spotify) og her (Apple podcast).

Ønsker å hjelpe veldedige organisasjoner

Å bygge en sterk portefølje kan vel så gjerne være basert på frivillig arbeid eller saker man brenner for, som på arbeid for store og velkjente merkevarer. I denne sesongen er derfor briefen viet til den veldedige organisasjonen Isboksen. Isboksen er driftet av Thomas Helås Larsen og leverer gratis is til barneavdelingen på Drammen sykehus, med mål om å ekspandere til alle landets sykehus med barneavdeling. Larsen mener at is er en enkel måte å glede barn i tung tid på og at gratis is bør være et minimum.

– Sammen med Bring håper vi på mange knallgode innsendelser og i slutten av sesongen venter en stor premie til en verdi av 40 000 kr, så følg med, forteller Joachim.

Brings brief, nr. 1:

«Hvordan kan Isboksen bruke postkassen som kanal til å skaffe nye kunder? Hvordan kan vi engasjere privatpersoner til å bli givere?» Målgruppe: Privatpersoner med stort hjerte.

Regler:

  • Løsningen må benytte seg av DM som kanal
  • Alle kan delta
  • Løsning sendes til lappemote@gmail.com
  • Frist: fredag 6. november, 12:00

Vinner utropes 10.11.

Enten du ønsker inspirasjon eller bare liker å se gode DM-jobber: Bring har samlet en rekke unike DM-løsninger på sine nettsider.

Neste episode

Andre episode av Lappemøte kommer 2. november og tar for seg inspirasjon. Hvordan blir man inspirert? Finnes det en hemmelig teknikk? Hvor går grensen mellom plagiat og inspirasjon – og er trolldeig hemmeligheten for å få seg jobb hos TRY? Gjest: Norunn Schjerven.