«Husk dongtvang!» av Per Høj vant Gullmikken
Årets beste radioreklame var en veldedig jobb for Helseutvalget som understreket viktigheten av sikker sex.
I mai lanserte Helseutvalget og Per Høj kampanjen «Husk dongtvang!», myntet på menn som har sex med menn. En kampanje som figurerte på skilt og kondom-beholdere i skogholt rundt Sognsvann, samt på utendørsflater ved t-banestasjonen, på sosiale medier og på print.
I tillegg ble det laget en landsdekkende radiokampanje, produsert av Både Og med Eskil Paus på regi, som altså gikk til topps i Gullmikken fredag kveld.
Det var Lise Lillevold (Bauer Media) og Terje Larsen (P4/Viaplay) som delte ut prisen. Juryleder i Gull- og Sølvmikken, Marius Hanstad, juryleder og kreatør i POL, ble også med opp på scenen og og leste opp juryens begrunnelse.
«Gullmikken 2022 går til et knippe spotter som fikk juryen til å skli av stolen. For det er mange grunner til å besøke for eksempel sognsvann. Enten om man skal ta seg jeg en joggetur, lufte de firbeinte eller... ja... bare dogge og cruise litt i buskene. Og det er i buskene disse spottene befinner seg. Der det pustes tungt med buksene på knærne med hakkespettene jobber i trærne. For det er viktig tema, å beskytte seg litt, selv om det bare handler om kos. Enkelt, rett på sak og en fryktelig festlig kobling med dogging og lufting av bikkja. Så, gratulerer PER HØJ med Gullmikken 2022 for kampanjen «Dongtvang» utarbeidet for Helseutvalget.»
Det er Theis Roksvåg Pedersen og Christoffer Rontén som er kreativt team på jobben i Per Høj.