NORD DDB og Rosser tok gull under DCC Awards 2024
Onsdag ble vinnerne av DCC Awards kåret på Ambassaden i Oslo. De beste kreative idéene for utendørsreklame ble hedret i kategoriene Commercial, Non-Profit og Student.
I studentkategorien var briefen fra Regnskogfondet, og her var det studentene Hafsteinn Runarsson og Håkon Eriksson som vant med kampanjen «Fra Amazonas til Frogner».
I Non-Profit-segmentet gikk seieren til Nicolai Drange og Gard Wanderoy i Rosser, som imponerte med sin kampanje «Tap in donation» for Zuccarellostiftelsen.
I Commercial-kategorien var det NORD DDB som stakk av med gull, takket være kampanjen «The Steal Deal» for McDonald’s, laget av Ingrid Gulaker Skoglund, Tage Hogness og Jens Østrem.
– Med rekordmange innsendte bidrag er det tydelig at bransjen omfavner mulighetene som ligger i DOOH. Vinnerne benytter seg i stor grad av løsninger vi ikke har sett her i Norge før, så vi ser frem til å videreutvikle deres ideer til fullverdige kampanjer, sier Jens Thomassen, Head of Labs i Ocean Outdoor.
Vinnerne får realisert kampanjene Ocean Outdoor sitt digitale utendørsnettverk. Nytt for årets konkurranse er at vinnerne i kategoriene Commercial- og Non-Profit vil konkurrere internasjonalt med DCC-vinnere fra UK, Nederland, Sverige, Danmark og Finland i DCC Grand Prix.
Årets jury besto av Therese Becke (POL), Jannicke Josefsson-Ruud (Maverix), Alexander Gjersøe (Ring 2), Christian Bernt (WAL), Einar Karlsen (Publicis), Christian Kruse (JCP), Annette Kallevig (Høyskolen Kristiania), Magnus Emil Furnes (Coca-Cola), Kristian Lühr (Dentsu).
Om DCC Awards
DCC gir både byråer og kunder muligheten til å konkurrere med innovative ideer tilpasset digitale utendørsskjermer (DOOH). Konkurransen fyller 15 år i UK, og holdes for fjerde gang i Norge. Vinnerne mottar visningsverdi på Ocean Outdoor sitt digitale nettverk for å realisere vinneridéen. I år går de også videre til den internasjonale DCC Grand Prix.