NORD DDB og Rosser tok gull under DCC Awards 2024

Onsdag ble vinnerne av DCC Awards kåret på Ambassaden i Oslo. De beste kreative idéene for utendørsreklame ble hedret i kategoriene Commercial, Non-Profit og Student.

DCC Gold Commercial
Jens Østrem, Tage Hogness og Ingrid Gulaker Skoglund i NORD DDB vant Commercial-gullet med en kampanje for McDonald's i årets utgave av DCC.

I studentkategorien var briefen fra Regnskogfondet, og her var det studentene Hafsteinn Runarsson og Håkon Eriksson som vant med kampanjen «Fra Amazonas til Frogner».

I Non-Profit-segmentet gikk seieren til Nicolai Drange og Gard Wanderoy i Rosser, som imponerte med sin kampanje «Tap in donation» for Zuccarellostiftelsen.

I Commercial-kategorien var det NORD DDB som stakk av med gull, takket være kampanjen «The Steal Deal» for McDonald’s, laget av Ingrid Gulaker Skoglund, Tage Hogness og Jens Østrem.

DCC Gold Commercial2
Gull i Commercial: Jens Østrem, Tage Hogness og Ingrid Gulaker Skoglund fra NORD DDB.
DCC Gold Non Profit
Gull i Non-profit: Gard Wanderoy og Nicolai Drange i Rosser.
DCC Gold Students
Gull i studentkategorien: Hafsteinn Runarsson og Håkon Eriksson.

– Med rekordmange innsendte bidrag er det tydelig at bransjen omfavner mulighetene som ligger i DOOH. Vinnerne benytter seg i stor grad av løsninger vi ikke har sett her i Norge før, så vi ser frem til å videreutvikle deres ideer til fullverdige kampanjer, sier Jens Thomassen, Head of Labs i Ocean Outdoor.

Vinnerne får realisert kampanjene Ocean Outdoor sitt digitale utendørsnettverk. Nytt for årets konkurranse er at vinnerne i kategoriene Commercial- og Non-Profit vil konkurrere internasjonalt med DCC-vinnere fra UK, Nederland, Sverige, Danmark og Finland i DCC Grand Prix.

Årets jury besto av Therese Becke (POL), Jannicke Josefsson-Ruud (Maverix), Alexander Gjersøe (Ring 2), Christian Bernt (WAL), Einar Karlsen (Publicis), Christian Kruse (JCP), Annette Kallevig (Høyskolen Kristiania), Magnus Emil Furnes (Coca-Cola), Kristian Lühr (Dentsu).

Om DCC Awards

DCC gir både byråer og kunder muligheten til å konkurrere med innovative ideer tilpasset digitale utendørsskjermer (DOOH). Konkurransen fyller 15 år i UK, og holdes for fjerde gang i Norge. Vinnerne mottar visningsverdi på Ocean Outdoor sitt digitale nettverk for å realisere vinneridéen. I år går de også videre til den internasjonale DCC Grand Prix.