Nytt kreativt byrå i Trondheim: Superponni

Superponni er et nylaget kreativt byrå med fire erfarne travere. Nå har de flyttet inn i et supert kontor hos DIGS i Trondheim.

Superponni
Fra venstre: Asbjørn Grønli, Tor Martin Norvik, Trine Lise Kristiansen og Anette Hammer. I front er terapiponnien Yowie.

– Vi har funnet den helt perfekte plassen. Et levende kontorfellesskap i Trondheim med masse spennende folk som garantert gjør masse spennende ting. Her skal vi vokse på kreative løsninger for kundene våre, og varme lunsjer som kokkene på Digs tryller frem, sier Tor Martin Norvik, som er kreativ leder i Superponni.

Fire superponnier

Hos Superponni finner vi en miks av reklamefolk og designere med lang fartstid i bransjen. I tillegg til Norvik er det rådgiver Asbjørn Grønli, designer Anette Hammer og daglig leder Trine Lise Kristiansen.

– Superponni er laget på ideen om at det hadde vært kult å eie noe sammen. Vi skal lage en god og artig arbeidsplass. Og så tror vi på det faglige miljøet vårt, der åpenhet og kreativitet skal bidra til at vi leverer de aller beste jobbene. I sum skal vi få folk og merkevarer til å møte hverandre på en god måte, sier Trine.

Byrået har siden oppstarten i august fått både landsdekkende og regionale aktører på kundelisten. Og gjengen er godt i gang med innsiktsarbeid, strategi, konseptutvikling, visuelle identiteter, film og animasjon. Rett og slett alt som har med reklame og sånt å gjøre.

En rampete liten tass

Tidligere har folka i Superponni jobbet med blant annet NTE, Røde Kors, XXL, HUNT, Elkjøp, Trøndelag Fylkeskommune, Bergans, Santander og Kantega.

– En ponni er sjarmerende frekk, en ambisiøs og rampete liten tass. Vi skal gjøre det vi kan for å kanalisere den herlige lille rampen i alle våre jobber, da blir det interessant og effektiv kommunikasjon som blir lagt merke til, sier kreativ leder Tor Martin.