Spansk motehus velger norsk designbyrå

Massimo Dutti er et av de største og mest innflytelsesrike motehusene i verden. Og de har valgt lille, store Anti som sin samarbeidspartner.

11425 6aecc original

Gjennom en design pitch valgte den internasjonale storkunden det lille, men dog internasjonale designbyrået Anti. Spanjolene fant dem gjennom referanser som nettsidene til tidligere Norway says.

Ifølge Massimo falt valget på Anti på grunn av deres sobre designspråk, erfaringer fra andre internasjonale kunder og forståelsen for mote og hvilket visuelt språk man benytter seg av for å nå denne målgruppen.

Oppdraget Anti skal påbegynne er å designe Massimo Dutti sin nye .com-nettside og shopløsning. Massimo Dutti har over 500 utsalgssteder i 46 land verden over og skal nå satse på online salg av sine produkter. Massimo Dutti er eid av Inditex, et av verdens største moteselskap som også eier Zara, Pull&Bear, Stradivarius med fler.

– Det er selvsagt utrolig spennende og bli utvalgt til en sånn jobb. Dette er temmelig unikt i norsk designhistorie, at et så stort motehus velger norsk design på sin største internasjonale satsning noensinne, sier Kjetil Wold og Kenneth Pedersen i Anti.