To bronse til Try

Cannes Lions: Try Reklamebyrå vant to bronse mandag kveld for «Test Drive»-kampanjen for Volkswagen (laget i samarbeid med Apt) og «Doktor Proktor»-kampanjen for Aschehoug.

13224 86071 original
13225 1c348 original
13226 8e301 original
13227 55679 original
13228 ff3fb original
13229 2419f original

I annonsekampanjen for Volkswagen, som gikk i mediene i mars i år, kunne du for første gang prøvekjøre modellens nyvinninger i selve annonsen, ved hjelp av en applikasjon til iPhone.

Bronsen for VW ble vunnet i kategori for Promo & Activation. Det var Try som sto som innsender på jobben, men det har i høyeste grad vært et samarbeidsprosjekt med Apt. Samme arbeid havnet på ytterligere to shortlister mandag, og har dermed muligheten til å vinne medaljer i både Media og Print på henholdsvis tirsdag og onsdag.

Trys jobb for Aschehoug, den dobbelt gullblyantvinnende Doktor Proktor-kampanjen, var også dobbelshortlistet i Promo & Activation, uten å nå opp. Det gjorde den derimot i kategori for PR, der den vant bronse.

Utstilling og bok. I fjor høst gikk Try helt nye veier for å lansere Nesbøs nyeste i barnebokserien om Doktor Proktor, «Doktor Proktor og Verdens Undergang. Kanskje». Teamet fikk ideen om å lage en hel utstilling av Dyr Du Skulle Ønske Ikke Fantes, i full størrelse. Disse ble laget av Pjotr Sapegin og ble utstilt på Naturhistorisk museum. I tillegg ble en egen barnebok av monstrene utgitt, «Doktor Proktors sensasjonelle samling av Dyr Du Skulle Ønske Ikke Fantes».

Metall på tirsdag? Kitchens «Surprise Catwalk» for Fretex, som vant gull og UTprisen i Gullblyanten, var finalist i båder Promo & Activation og Direct Lions, uten å nå opp i noen av kategoriene. Men arbeidet er også nominert i utendørskategorien og har dermed muligheten til å vinne medalje tirsdag kveld.

30f9a828-8b89-4aa9-a9dc-0effe9c5ef24.xls

e22a8868-92f1-45f7-9d79-53277636b965.xls

b7d8313f-3a60-4dfd-aaed-a2895e217ad9.xls