Vil stanse Viasat-reklame

RiksTV klager inn Viasat for byfogden for en reklamefilm de stempler som «løgnaktig, nedlatende og ulovlig».
5761 68b80 original

Kabel-, parabol- og bakkenettoperatørene kriger om kunder i forbindelse med at de siste analoge TV-signalene slukkes i desember. I Viasats reklamekampanje, som går i TV, radio og gratisaviser, tar de i bruk tegnefilmfiguren «Streken» for å illustrere at de har det beste tilbudet.

RiksTV, som eies av TV 2, NRK og Telenor, krever midlertidig forføyning for å få stanset reklamfilmen, skriver Dagens Næringsliv.

RiksTV mener at reklamen sverter selskapet, og at kabeloperatøren forsøker å lokke til seg kunder på sviktende grunnlag, blant annet ved å hevde at RiksTV-kunder må betale for TV 2 fra nyttår.
– Vi mener dette er klart ulovlig og i strid med markedsføringsloven, sier RiksTVs administrerende direktør Espen Thorsby til DN.

– Ut fra våre vurderinger er dette helt ok. Vi registrerer stevningen, så får vi se, sier Viasats administrerende direktør Erik Z. Børresen til DN.