Anti satser på TV
Henter topper fra Feelgood og Monster til nystartede Anti TV.
Anti er i år blitt en gasellebedrift, med kunder som blant andre DNB, Jernia, Canal Digital, Platekompaniet, Northug og Stokke. Nå tar de steget videre med Anti TV, der hovedformålet er å utvikle egne formater som hovedsakelig retter seg mot det yngre segmentet av den kommersielle målgruppa.
Med på laget er to fra Feelgood og Monster: Birgitte Bruusgaard kommer senest fra rollen som Executive Producer/Partner i Feelgood, mens Jon Peder Olrud var Daglig leder/Executive Producer i Monster Format.
– Vår målsetning er å lage suksesser i Norge som kan bli internasjonale formater i tett samarbeid med norske tv-kanaler. Vi ser at det i stadig økende grad er behov for nye formater også internasjonalt, og med Anti på laget så mener vi at vi har den kreative kraften som skal til for å få til dette, sier Bruusgaard og Olrud.
– Anti er i vekst og har økt både antall ansatte og kunder det siste året. Nå ønsker vi å ta steget videre og skape ett attraktivt kreativt byrå med de beste hodene fra forskjellige fagmiljøer under et tak, sier Kenneth Pedersen, daglig leder i Anti.
– Vi føler oss heldige som har fått mulighet til å starte opp med to så dyktige, ikke minst, hyggelige folk, sier Kjetil Wold, kreativ leder i Anti.
– Vi ser også at skillet mellom redaksjonelt innhold og reklame blir stadig mindre. Gjennom å være tilstede i ulike mediekanaler styrkes ambisjonen om å være det kreative selskapet i Norge som er best på merkvarebygging og historiefortelling.