Blir innovasjonssjef i Kitchen

Tom Andersson hentes fra Isobar for å forsterke Kitchens digitale produkt.

55751 88080 original
Kitchens nye innovasjonssjef, Tom Andersson.

– Vi føler allerede vi er gode på mye i dag, men vi vil være sikre på at våre kunder har alt de trenger også i morgen. Tom er mannen som skal sørge for at vårt tilbud på content, sosiale medier, performance, tjenester og alt nytt og spennende er der det skal være, og litt til» sier Haakon Dahl, daglig leder i Kitchen.

De beste idéene

– Kitchen har en lang og sterk kreativ historie og har levert solide cases opp gjennom åra. Det gjør de fremdeles, og det gleder jeg meg til å bidra til. Og selv om jeg er ansatt for å foredle og utvikle Kitchens digitale produkt, handler det fremdeles om det det alltid har handlet om: Den gode idéen. Man kan komme et stykke med svulstige formuleringer, profetier og tekniske nyvinninger, men ikke om dette brukes for å skjule manglende idékraft. Det holder ikke i lengden. Det vil alltid være de som gjennomfører de beste idéene som vinner, sier den påtroppende innovasjonssjefen.

Tom Andersson har over 10 års erfaring fra den digitale delen av bransjen. Han startet karrieren allerede på Westerdals med å bygge digitalbyrået Akutten, som senere ble kjøpt opp av Aegis Media. Der har han vært sentral i å bygge opp de digitale reklamebyråene Suddenly Oslo, og etterfølgeren Isobar Norge.

– Kitchen har et sterkt kreativt fundament, og Toms solide bakgrunn som kreatør var en av tingene vi falt for. Med dagens eksponentielle utvikling er det viktig for oss at en slik ressurs står trygt med kreatørene og deres prosesser, og er like opptatt av den gode idéen som resten av byrået. Kombinasjonen av kreativ forståelse, teknologisk og digital kompetanse og forretningsforståelse vil gi oss det konkurransefortrinnet vi er ute etter, avslutter Dahl.