Brødboksen styrker markedsavdelingen

Frokostleverandøren Brødboksen, som startet opp i 2015, utvider sin design- og markedsavdeling med fire nye hoder. Steffen Westbye ansettes som ny kreativ leder og markedssjef, Sebastian Almnes går inn i stillingen som ansvarlig for teknisk markedsføring (growth), og vil være sentral ansvar for selskapets digitale vekst.

84823 75bc5 original
Fra venstre: Jeanette Fagerli-Quaino, Steffen Westbye (med kontorhunden Mathilde), Sebastian Jennings Almnes og Mats Jensen Nordeidet.

Frokostleverandøren Brødboksen er et norsk gründerselskap som ble startet i 2015, og er en digital tjeneste som i dag har over 100 ansatte og 27.000 kunder.

Mats Jensen Nordeidet kommer fra SWAG Sport og går inn i stillingen som digital markedsansvarlig i Brødboksen, og som selskapets PR og kommunikasjonsansvarlig ansettes Jeanette Fagerli-Quaino som har lang fartstid fra kommunikasjon og mediebransjen blant annet NSB, Adecco og NRK og med engasjement for DOGA og Lederhagen.

Steffen Westbye er ansatt som ny kreativ leder og markedssjef i Brødboksen.no Han leder markedsavdelingen og er ansvarlig for markedsføring, design og brukeropplevelsen av selskapets digitale tjeneste.

– Vi er svært glade over å ansette Steffen Westbye i en sentral nøkkelrolle i selskapet. Han har en tydelig gründerånd, bred erfaring og innsikt for nyskaping og helhetlig forståelse for en optimal digital hverdag, sier Refsnes.

Westbye har de siste årene jobbet som frilans designer og rådgiver innen merkevare, kundeopplevelse og digital strategi i flere små og større Start-Ups, og med prosjekter i store selskaper som Red Bull, Coca-Cola og Bama. Han har også hatt engasjement i byråer som Brandlab, SixSides og Heartbit.

Gründerne ansetter gründer

Brødboksen hevder de er et av de første norske selskapene som ansetter en «growth hacker», noe som har vært vanlig i Silicon Valley i USA i flere år.

Sebastian Almnes startet sitt første selskap, Techpear, som 19 åring for å hjelpe bedrifter i rask vekst med rekruttering. Han har også startet opp Ebby og Meetup i Oslo for å hjelpe og vise startups hva growth hacking er og handler om.

– Å kunne skilte med så kraftig vekst og tilbakevendende kunder, uten særlig fokus på verken markedsføring eller growth, sier mye om potensiale som ligger i Brødboksen sin tjenesten. Brødboksen er på mange måter en uslepen diamant, og jeg gleder meg til reisen videre, sier Sebastian Almnes.

Brødboksen utvider også i Rogaland, og har ansatt Mariann Bore som ny markedssjef i Stavanger.