Flere i Retail House-stallen

Anders Røed forlater stillingen som AD og kommunikasjonsrådgiver i Oktan til fordel for Retail House og stillingen som kreativ leder.

10427 38747 original

– Vi er veldig fornøyd med å få Anders med på laget, og vi fortsetter dermed med å styrke vår retail kompetanse ytterligere. Dette gjør vi blant annet som en følge av stadig flere sterke merkenavn på kundelisten vår, og at vi virkelig tar på alvor at vi skal være best i Skandinavia på helhetlig retailmarketing, sier partner og rådgiver i Retail House Christian Haune.

– Anders vil med sin brede reklameerfaring og spisskompetanse på retail bli en viktig ressurs for våre kunder, og hans brennende engasjement for retail er naturlig nok svært sammenfallende med hva vi er opptatt av i Retail House, fortsetter Haune.

Anders Røed har i perioden før Oktan Handel jobbet som AD i Publicis Promotion, Bates 141, Leo Burnett POP, DDB Retail og DDB Rapp Collins, samt lengre engasjement for IKEA Markedsavdeling. Han er utdannet AD fra Westerdals School of Communication, samt som grafisk designer og utstillingsformgiver. Han har også vunnet flere nasjonale og internasjonale retail-utmerkelser.

– Jeg gleder meg stort til å jobbe med Retail House sine spennende kunder, og ikke minst jobbe sammen med personer som både har spesialisert seg på, og utelukkende lever og ånder for retail, sier Anders Røed.

Foto: Retail House

Retail House har sin virksomhet i Sverige og Norge, og vil i løpet av kort tid også være etablert i Danmark. I 2010 omsatte de for 90 millioner kroner. I det norske markedet er deres største kunder selskaper som G-Sport, Ringnes, PepsiCo, Canon, Kavli, Stabburet og Nike.